Specificaties All-in-one met Ci5-2390T en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

HP Omni 27-1000ed Review

tomtom1234 29 maart 2012, laatste update op 29 maart 2012, 2.679 views

HP Omni 27-1000ed

Pluspunten

• mooi groot scherm, ergonomie, snel opstarten zonder SSD, fantastisch beeld icm de Xbox.

Minpunten

• geen onboard videokaart, aanluitingen moeilijk bereikbaar, automatisch aanpassen van het contrast niet uit te zetten.

Features Score: 3

Beste tweakers, dankzij HP, Mycom, VNU media en tweakers, ben ik in de gelegenheid gekomen om deze mooie All in One van hp te mogen reviewen, sinds een aantal dagen ben ik actief met het product aan de slag, ik had gehoopt deze te kunnen vervangen voor mijn game pc, maar het is heel andere koek.
Hierdoor heb ik een mooi beeld gekregn van wat ik wel en totaal niet had verwacht.

In de doos

De doos is al heel wat op zich, het is een mooie doos kwa formaat ten opzichte van het systeem, de doos is flink, maar dat is de all in one ook, en wat een prachtsysteem is het om te zien, na het openen van de doos, kwam ik erachter dat er bar weinig inzat behalve de pc en wat acc, toetsenbord, muis, adapters ontbraken niet maar daar is het ook mee gezegd, geen handleiding, promo cd/dvd, de trend om alles zo compact mogelijk in de doos te doen zet zich voort:)
Al om al slim verpakt in een mooie doos en ergonomisch verantwoord.

Eerste gebruik

Ik heb de pc in van stroom voorzien, ben er voor gaan zitten, en na het indrukken van de power button, is het alsof er een SSD in het systeem zit, opstarten doet het systeem inclusief het afinstalleren van windows in een rap maar vooral ruisloos tempo, het systeem is bijna niet te horen, en dat is zeer fijn voor een all in one van dit formaat, Na een minuut of twee kon ik aan de slag en alles werkte naar behoren.

Ik heb Magic canvas even uitgeprobeerd maar moet toegeven dat dit niet bestemd is voor mij, ik vind zonder het touchscreen de magic canvas niet fijn werken, ik raakte al snel het overzicht kwijt en ben daarom vrij snel teruggekomen op het vertrouwde startscherm van windows, het 27 inch scherm is verbluffend mooi, scherp, en sneller kwa reactie als ik had verwacht.

Bedienigsmogelijkheden

Bijgeleverd zit een ultra plat toetsenbord, met een usb receiver en een mooie muis, de muis is van dusdanig formaat dat hij ook voor de forsere hand * zoals die van mij * perfect in de hand ligt, aan de zijkant van het apparaat zitten een aantal knoppen,de functies zijn als volgt, een dvd drive met dvd-uit, de dvd moet je er dus zelf indrukken en met een druk op de knop komt hij eruit, een button voor het switchen naar de Game modus * hier later meer over * en het contrast etc, het contrast is overigens ook met een aparte tweak applicatie van hp aan te passen ( HP My Display)

Aansluitmogelijkheden

De aansluitmogelijkheden van de All in one zitten aan de linkerzijde en de linker achterzijde. Hier zijn naast een cardreader, eveneens een tweetal usb 3.0 aansluitingen te vinden, een microfoon aansluiting en uitgang van een hoofdtelefoon.

Aan de achterzijde tref je verder nog aan een viertal usb 2.0 aansluitingen. Voorts zit hier de aansluiting voor een bedraad netwerk, de stroomadapter en een tweetal aansluitingen voor geluid: een voor een sub, een voor aansluiting op een versterker. de wifi is ingebouwd, en de HDMI-in is in gebruik door de xbox. ik moet wel zeggen dat ik het handig had gevonden als er iets van een usb aansluiting zich in de voorzijde had bevonden, voor evt het snel aansluiten van mijn camera, nu zitten deze aan de achterkant, en omdat het apparaat vrij dicht op de muur staat is dit wel eens priegelen, ook is de 14,5 kg wegende machine niet heel makkelijk te verplaatsen.

Prive gebruik en Games

Ik heb de all in one uitvoerig getest en ben zeer te spreken over de snelheid voor huis tuin en keukengebruik, een spelletje spelen zit er bij deze versie niet in, de intel graphics laten het niet toe om een spel als bijvoorbeeld Wow te spelen, ik heb 2x een benchmark proberen te draaien op Heaven en tropical, echter lopen deze op dx11 en openGL vast, of haperen al op de laagst mogelijke resolutie, een extra videokaart was dan in mijn optiek geen overbodige luxe geweest, de dvd drive is naar mijn inziens voldoende, al was een blu-ray wel leuk geweest om te testen. Ik draai vanaf dag 1 mijn xbox op de HP, de resolutie is verbluffend te noemen, het scherm is mooi helder snel van reactie, en groot genoeg voor een complete game ervaring, het scherm heeft wel de neiging om zelf het contrast aan te passen, of dit in het model zit of een fout is durf ik niet te zeggen, wel weet ik dat het via HP MY DISPLAY, aan te passen is naar de maximale wit sterkte, kleur en contrast, dit is te doen voor een game profiel, een film profiel, en een random profiel, echter is het mij nog niet gelukt deze profielen op te slaan, de pc hersteld ze elke keer weer naar de standaardinstellingen.

Al om al een fantastisch apparaat waarbij de videokaart toch wel een gemis is, het mooie scherm, de rappe opstarttijden, de HDMI in voor de xbox, en het mooie geluid van Beats by dre, maken een hele hoop goed, wellicht is het mogelijk via hp de videokaart uit te breiden, wel weet ik dat er voor mij een game pc bij komt:), deze all in one kan zich niet meten in dat segment, het gemis van een blu-ray speler stoort mij niet zo, dit apparaat is bijzonder geschikt voor mensen met wat minder ruimte, of mensen die van een opgeruimd bureau houden, ga je geen spellen spelen, dan is dit een prachtig snel, en mooi apparaat, ik ben zeer tevreden met de HP omni en zal hem nog veel gaan gebruiken,

Heb jij ook een HP Omni 27-1000ed?

Tof dat je dit apparaat gewonnen hebt :) Zou je wat meer informatie willen geven over bepaalde functies? je zegt;
, tis mij niet helemaal duidelijk wat dat Magic Canvas is.. care2share?
Jazeker! :) ik zal het proberen uit te leggen met mijn kennis van zaken, het magic canvas idee is zeg maar een beetje als je 5 tabbladen op je android of apple telefoon, de afbeelding loopt panoramabreed door, maar met verschillende functies per pagina, zoals apps, herinneringen, agenda functies, zelfgemaakte tekeningen van je kinderen:D, enz, ik zal even een linkje voor je posten van youtube af, het idee is leuk en doorgedacht, maar met de muis gaat naar mijn inziens de leukigheid eraf. het werkt minder soepel zegmaar.

bij deze de review van canvas, :) ik hoop dat je hier iets mee kunt, laat me het even weten?:)

mvg tom
Ok, leuke review, geeft wel een duidelijk beeld.
Maar zo te zien is er ook een HP Omni 27-1001ED, met een OEM grafische kaart AMD 7660A.
Bovendien snellere Proc, 6Gb ipv 4Gb en Bluray-speler ipv MultiDVD.
Is dat dan niet wat? Voor de games?
Voor de geinteresseerden, de review van hwi:

[Reactie gewijzigd door Bastard op 29 maart 2012 13:10]

dat is inderdaad een optie:)
Is er een mogelijkheid het scherm met een wandsteun aan de muur te bevestigen?
En met welke steun?
beste kadrifter, ik heb het ook niet over vergelijking met mijn 360:) ik weet ook wel dat die grafische prestatie door een mxm niet gevenaard kan worden, maar ik wil en/en, en xboxen en een spelletje spelen.
voor die 400 euro extra zou ik 'm dan eerder te koop zetten en iets met een appeltje op de achterkant halen. De 27" Imac is echt een koopje vergeleken met deze hp: Het scherm is veel beter (ips en hogere resolutie, alleen dat zou het verschil in prijs al waard zijn), er zit een veel betere grafische kaart in, de processor is een stuk sneller en je schrijft minder af omdat Apple spullen nu eenmaal een stuk waardevaster zijn (lang leve de apple fans), verder ziet de apple er ook nog eens een stuk gelikter uit.

[Reactie gewijzigd door Bastard op 29 maart 2012 22:44]

Een apple heeft alleen geen touchscreen. Daar zit ook meteen het verschil in prijs in.
De vraag is of je dat nodig hebt maar toch. Als een Apple met 27" touchscreen zou bestaan zou hij waarschijnlijk absurd duur zijn.
Beetje Apples met Peren vergelijken dus...
Touchscreen in zo'n computer is onzin. Er zijn wel onderzoeken geweest waaruit blijkt dat dat ergonomisch gewoon niet werkt. Heel leuk dat HP domweg zo'n touchpanel erin zet, maar het heeft totaal geen toegevoegde waarde.

Apple heeft een patent dat je bijvoorbeeld een iMac naar voren kunt klappen en dan het scherm horizontaal kunt neerzetten om zo de touch functionaliteit te gebruiken. Dat werkt echter wel.
zeker weten, dat is ook het model waar ik me een beetje op verlekkerd heb:) maar dat model heeft een adviesprijs van 1699 euro, de videokaart zou ik best wel los aan willen schaffen, ik heb HP een mail gestuurd, al weet ik niet of er een low profile kaart in zou kunnen, volgens mij is het een mobility kaart, zoals die in laptops gaan.
Ik wacht even de reactie van HP af, en zal die dan met jullie delen.

mvg tom
Wat ik begrepen heb kan je er een MXM kaart in stoppen.
Alleen die zijn vaak prijzig. :Y
Ik vind het verschil van 400 euro nog niet zo gek als je dan een extra Game-PC achterwege kunt laten
kun je wat meer info geven over deze mxm kaarten, ik zal ook even googlen.
ik denk niet dat deze upgrade er voor mij inzit? ik denk niet dat hp dit verschil even installeerd als ik 400 euro bijleg, ik vrees dat dit een heel ander model betreft.
hey, bedankt voor de link, jammer dat het wel intern om een heel andere setup gaat, en voor zover ik weet is het model van 1699 euro, niet voorzien van een hoger resolutie scherm, wel hebben zij in de test setup een andere videokaart geplaatst ben benieuwd naar hun constructie.
ik gok dat de fabrikant gewoon een variant met mxm kaartje levert en een zonder. Maar met een gt540m in het mxm slot ga je op 1920x1080 ook niet ver komen, verwacht op 1280x720 nog slechtere graphics dan een 360, het kan wel maar het is verre van een game-pc. Echt snelle mxm-kaarten zijn er voor zover ik kan vinden niet.