Specificaties GF 8800 GT, 512MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

Sparkle SF-PX88GT512D3-HP Review

TweakJerommeke 14 november 2007, laatste update op 14 november 2007, 3.106 views

Sparkle SF-PX88GT512D3-HP

Pluspunten

• Prestaties
  • Single-slot

Minpunten

• Warmteproductie
  • (Lengte kaart (voor sommige))

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Algemeen

Kaart zat in een grote doos in een plastic omhulsel.
Verder zitten er de standaard spullen bij, quick install manual, driver cd en kabel (oa. een extra pci-e power).
De kaart is vrij groot dus het kan zijn dat sommige last kunnen hebben hiervan, ik moet zelf 2 HD slots missen in mijn onderste drive-bay omdat anders de kaart vrijwel tegen de HD zit en dat is niet echt prettig vooral de warmte extra wat van de HD's af komt..

Verder staat op het doosje dat het kaartje PCI-e 2.0 is, de Ga-P35-DS4 (F7 BIOS) kan er zonder problemen mee omgaan.

Prestaties

Die zijn zeer goed, misschien te goed voor de prijs die je ervoor betaald :P
Enkele benchmarks (altijd 1920x1200 indien anders vermeld) met meest recente games.

CPU loopt op; E6750 2.66Ghz @ 3.6 Ghz

UT3 demo (Suspense met bots) 1920x1200 Geen AF/AA, alles maxed
3439 frames collected over 56.25 seconds, disregarding 0.00 seconds for a 61.14 FPS average, 99.44 percent of time spent > 30 FPS

World In Conflict 1920x1200 Geen AF/AA, alles maxed behalve Dx10 clouds (Zonder framecap locked mijn pc)
Min: 21 fps Avg: 28 fps Max: 30 fps

3dMark05
1920x1200 Geen AF/AA alle tests - 16575 3dMarks
Standaard - 20417 3dMarks (169.09 beta)

3dMark061920x1200 Geen AF/AA alle tests - 9736 3dMarks
Standaard - 12060 3DMarks (169.09 beta)

Overklokbaarheid

Niet geprobeerd, is zo snel zat.

Drivers

Mijn laatste Nvidia kaart was een GF3 dus heb ik geen idee wat de beste drivers zijn. Maar de drivers werken tot nu toe goed (169.02).

Warmte en geluid

De fan op 100% bij opstarten is net een kleine stofzuiger (Na POST check gaat hij weer op 29%), gelukkig heb ik dit na 4 uur CO4 spelen niet gehoord, alleen mijn casefan waren hoorbaar dus hier scoort het kaartje goed.

Even Crysis Demo gedaan, max setting om het kaartje te stressen;
~85-88 graden.

Ik raad dus aan dat je een beetje airflow hebt anders dumpt dit kaartje veel hitte in je pc. Dus de Warmteproductie is wat minder bij dit kaartje.

Awesome performance,
Awesome price.

Helemaal mee eens :).

Heb jij ook een Sparkle SF-PX88GT512D3-HP?

Reviews door de redactie

Hoe ben je aan de kaart gekomen ?
ik gok op dollarshops :P
Ja, lijkt me ook. Mijne komt zodadelijk aan als het goed is . :)
De mijne is zojuist afgeleverd (ook van Dollarshops). Ik probeer deze week nog een review te schrijven.
Yup heb er zondag 2 bij Dollarshops besteld toen ze er 5+ op stock hadden. Volgende dag opgehaald :P.
hhaha, iedereen een kaart van dollarshops... de enige shop die met regelmaat kan leveren
misschien is het een idee nieuwere drivers te dlen http://www.nvidia.com/object/winxp_169.02.html
hiermee zal je fps wel een stukje omhoog springen:P vooral in deze nieuwe spellen
Hoe wil je trouwens SLI gaan draaien op een Crossfire moederbord? :)
Andere kaartje is van mijn broer. :)
Ik vind het persoonlijk niet echt een groote review, ook niet echt vereist. Maar post eens wat

- 3D Mark 05/06 scores
- Tempraturen, je zegt wel dat hij 100% begint te draaien maar hoe warm wordt het monstertje dan :)

Voor de rest altijd leuk om nieuwe dingen te gebruiken / lezen :)
Zal eens 3D Mark draaien.
Zet dan ook even de standaard scores erbij, nu heb je alleen de scores op jou reso. dat is niet erg prettig vergelijken. altijd die dingen standaard laten :)
Wat voor een kast heb je, waardoor je 2 HD slots moet missen? Hoe lang is de kaart eigenlijk?
De kaart is 23,5 cm lang. In mijn Lian Li PC60 past het net. Echter loopt bij mij het systeem vast binnen een minuut als ik mijn 8800GT in het systeem heb. Volgens mij heb ik een DOA :(
Kaart is niet zo heel lang hij is misschien een half cm langer dan een gts.
Je meot ook je instelling vermelden bij de benchmarks 1920x1200 ok maar wat is AA/AF en de in-game instellingen..
Even Crysis Demo gedaan, max setting om het kaartje te stressen;
~85-88 graden.

Gewoon even met Rivatuner een Fanprofiel aanmaken,
zodat als de kaart zegmaar 65 C wordt, dat ie op 50% gaat draaien,
en bij 70 C op 75% en bij 80 C op 100% :)

(is maar voorbeeld, weet niet hoe veel graden ie Idle is :p)

Das namelijk ook beter voor je videokaart :p
En als je eenmaal aan het gamen bent, dan hoor je dat 'stofzuigertje' toch niet :D

[Reactie gewijzigd door KevinBel op 13 november 2007 20:36]