Acer S273HLAbmii Zilver, Zwart Review

b0ob0o 26 maart 2012, laatste update op 10 april 2012, 1.699 views

Acer S273HLAbmii Zilver, Zwart

Pluspunten

• prijs
  • energiebesparend
  • groote
  • kleurweergave
  • design
  • LED
  • twee apparaten aansluiten (bijv xbox & pc)

Minpunten

• Geen DVI aansluiting
  • Ghosting "bij mij"
  • Niet in hoogte verstelbaar
  • voet kan er niet af
  • slechte speakers

Review:
Ik schrijf maar eens een review over deze monitor want ik kon er niet veel over vinden, en misschien help ik iemand anders met deze review.

Keuze
Na wat vergelijken op Tweakers pricewatch kwam dit model als voornaamste in beeld.
LED backlit, de looks, de grote en de prijs.
Ik had hier voor een iiyama prolite E2407HDS en vond zelf dat de kleuren te dof en wilde daarom een ander scherm met LED verlichting en een slag groter.

Aanschaf
Heb hem zelf gekocht bij Pixmania omdat hij bij pricewatch het goedkoopst was.
Top service gehad, stond 2-5 dagen bezorgtijd kreeg hem al na 2 dagen.
Verder niks op aan te merken.

Ghosting
Jammer genoeg lijd mijn scherm aan een beetje Ghosting
Acer is het vandaag opkomen halen ter reparatie, en ze zullen hem binnen 10 dagen weer terugsturen.
Ik zal nog even een update posten na dat hij terug is maar moet wel zeggen top service tot nu toe :)

Installatie
Plug and play aansluiten thats it.
Er komt wel wat software bij maar geen monitor drivers.

Gebruik
De monitor is erg fijn in gebruik, heel helder beeld, duidelijke OSD, groot, goede kleurweergave en natuurlijk de looks. Ik gebruik de monitor op een resolutie van 1920x1080 pixels. Ik gebruik niet de ingebouwede luidsprekers, heb ze wel even getest maar zijn niet geweldig zal ze niet als main audio gebruiken geef ze 1,8 van de 5 kwa geluid.
De kabels komen uit de voet van het beeldscherm dus dat is mooi zie je geen kabels hangen en kan je ze makkelijk weg werken.
De monitor zelf kan je kantelen maar jammer genoeg niet in hoogte te verstellen. Dat vind ik zelf geen probleem, hij staat perfect en met deze grote hoeft dat ook niet.
Je kan de monitor ook op twee apparaten aansluiten en switchen van apparaat.

Verpakking
De monitor is stevig verpakt in een compacte doos. De verpakking bevat:
- VGA kabel
- Audio kabel
- HDMI Kabel (top dat je deze erbij krijgt)
- AC power kabel
- Quick install guides

Aansluitingen
2 HDMI
1 D-sub
1 Audio in

Tot slot
Een geweldige monitor voor de prijs.
Ik zal nog een update sturen ibv het ghosting verder is hij echt geweldig!

Heb jij ook een Acer S273HLAbmii Zilver, Zwart?

Ik neem aan dat je die speakers standaard kan uitzetten??
er gaat geen geluid over de VGA en het gemiddeld moederbord heeft plenty drivers om dat op te vangen / uit te zetten indien HDMI gebruikt wordt.
ik heb dit scherm ook , ben het totaal met de ze goede review eens! , alleen wat mij tegen sprak is dat het moeilijk is om van input te switchen dit moet je echt in het OSD doen en er zit geen source knopje oid
Dat klopt idd, heb jij trouwens last van ghosting met dit scherm?
bijvoorbeeld met je muis in het grijzevlak van tweakers.net bewegen :P
Ja natuurlijk, die heb ik ook uitstaan.
Ik heb deze monitor ook gekocht ongeveer in maand geleden. En gebruik hem als tv en desktop monitor. Het beeld ziet er strak uit. Een groot voordeel vond ik ook aansluitingen (2x hdmi, 1x vga)

Switchen van input (tv of pc bij mij) moet via het knoppen die op de voet van het beeldscherm zitten. Dit werkt goed, alleen zou het fijn zijn als er een aparte knop voor was, zodat je niet door het menu heen hoeft. (nu kost het ongeveer 20 seconden voordat je verwisseld van input bent). Het beeldscherm herkent wel de source dus dan hoef je niet te switchen, enkelt als 2 inputs allebij tegelijk aanstaan.

De prijs vond ik ook een voordeel, aangezien ik hem ook als tv gebruikt, en veel 27" tv's zijn volgens mij vaak iets duurder.

Een nadeel:
De voet is wel erg mooi, alleen ook vrij diep. Wanneer het beedscherm op mijn tafel maximaal naar achter staat, zit er tussen het scherm en de muur nog alitjd 10 15cm. Dit komt door de aansluitingen aan de achterkant van de voet. Als je deze monitor dus veel voor de desktop gebruikt, is het wel fijn om een redelijk diepe bureautafel te hebben.

Ik vond de helderheid ook erg scherp. Zelf heb ik via het menu de helderheid op 0% gezet, en dan kijkt het vrij prettig. Doordat het ook een 27" is, krijg je veel licht op je. Ik kreeg dan ook in het begin iets wat last van me ogen (heb ook wel lenzen). Gelukkig is dit via het menu goed in te stellen, en dit kan ook nog met de videokaart waardoor het beeld goed gedimd kan worden. Eigenlijk is dit geen nadeel van het scherm, maar alleen een eigenschap van 27" schermen.

Ik heb zeker geen spijt van me aankoop. Kreeg hem netjes geleverd, Overigens moet ik wel bekennen dat ik ook wat ghosting hebt als ik snel met mijn muis over het grijze vak gaat van tweakers. dit vind ik niet storend en zie het nergens in games/films terug. Alleen de speaker is prut van het beeldscherm. Wil je enigzins horen wat eruit komt, dan moet het volume op 100. Koop hem dus maar met de gedachte, dat er geen speaker in zit.