Specificaties Tower, 13 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Thermaltake Chaser MK-I Review

J2pc 26 maart 2012, laatste update op 26 maart 2012, 1.690 views

Thermaltake Chaser MK-I

Pluspunten

• 2 sata kanalen voorop
  • sata-dock
  • eSata
  • internal USB3 header
  • internal HDAudio header
  • Degelijk, stevig, goed afgewerkt & compleet

Minpunten

• uiterlijk niet voor iedereen weggelegd

Ik ga er niet teveel over zeggen aangezien jullie de specs zelf wel op kunnen zoeken en deze kast gewoon waarmaakt wat er geroepen wordt. Het is een heerlijke degelijke kast! Een absolute aanrader.

Een paar dingen waarvan ik me bij aanschaf afvroeg hoe goed ze zouden werken:

HDD Docking / eSata
Ik was bang dat deze op de een of andere manier een gedeeld kanaal zouden hebben, maar er zijn 2 interne sata headers. Je kunt dus tegelijk de docking & het eSata kanaal gebruiken. Top!

De HDD docking werkt perfect als hotswap SATA bay. Ik heb 'm zelf gecombineerd met een Asrock Extreme4 Gen3, die 2 extra Satat6 poorten heeft op een aparte controller die ik hiervoor gebruik. In AHCI modus herkent win7 'm als verwijderbaar medium, met alle (Veilig verwijderen) opties die daarbij horen. Heerlijk als je wat data over moet halen / van je oude systeem moet halen. Niet steeds intern lopen kloten.

Nog mooier? Het dock is geschikt voor 3,5" & 2,5"!

(eSata nog niet geprobeerd)

Afneembare top/front
Toen ik las dat de top/fron cover (makkelijk) afneembaar was had ik wel even m'n twijfels. Meestal zie je van die plastic klik-systeempjes waarvan na een keer of wat alle lipjes zijn afgebroken.

Dit voelt echter erg degelijk aan. Het plastic is stevig, en duidelijk ontworpen om zichzelf te supporten. Het gaat er makkelijk op & af en er zit volgens mij geen 'klik' mechanisme in zoals je dat vaak ziet.
Dit betekent echter ook dat je niet moet proberen de kast aan de voorkant op te tillen (zoals ik met m'n vorige kast deed) want dan trek je de voorkant eraf en ligt je kast op de grond.
Even verder vastpakken dus!

Fan Leds/snelheid
Ik ben niet heel erg van de 'opzichtige' kasten. Was dus ook wat huiverig voor de leds in de fans. Valt gelukkig erg mee. De blauwe stand staat kleurt goed bij de rest van de kast, de rest is 'grappig' wat mij betreft maar ze kunnen gelukkig ook gewoon uit.

De snelheid van de 2 210mm fans wordt geregeld met 2 tiptoetsen (high/low). Op low is ie behoorlijk stil, terwijl op high een aardige airflow op gang komt.

De 140mm fan achterop gaat met een 3-pin op je mobo.

Verder eigenlijk helemaal niks op aan te merken.
Ik las ergens dat de beugel waar je PSU op rust een 'scherp puntje' heeft wat mogelijk krassen zou veroorzaken. Nu weet ik niet hoe ze daar normaal pc's in elkaar zetten, maar je PSU valt op de beugel, met het puntje achter de psu, zodat deze er niet afschuift & een beetje load van de schroeven op wordt gevangen.

Al-met-al een heerlijke, degelijke kast waaraan imho gewoon alles klopt.
Het is zeker niet de goedkoopste kast, maar wat mij betreft z'n geld zeker waard met een complete featureset incl sata docking (hotswap!), esata, usb3.0 en front audio.

• Asrock Extreme 4 Gen 3
  • Thermaltake Toughpower XT775

Heb jij ook een Thermaltake Chaser MK-I?

Mooi review.

Ik heb de case zelf ook alleen bij mij werkt het pulserende licht wat op de front-panel zit niet... jammer.

Ook schijnt het dat je het gehele front-panel (waar al je usb poorten etc zitten) er ook af kan halen. Je kan dit goed zien als je de top-mesh plate eraf haalt, dan zitten er 2 klipjes die je los kan halen en dan zou je front-panel eraf moeten kunnen.

Ik heb zelf 1 poging gedaan maar echt los kwam het niet en ben bang als ik het nog harder forceer dat er straks iets breekt.

Heb jij dit misschien wel voor elkaar gekregen?
Ik heb 't niet geprobeerd. Ik heb meer dan genoeg aan de top-mesh & front-mesh.

Het IO-paneel laat ik lekker zitten. Daar zit volgens mij een berg draden onder (usb2, usb3, sata-dock, sata-power, esata, switches, systeem leds, fancontroller, ledcontroller etc. etc.

En als 't inderdaad met clipjes ofzo zit zijn dat precies van die dingen die bij mij altijd afbreken ;)

De front-mesh kan je er vanaf de onderkant zo vanaf halen (om bijvoorbeeld het stoffilter te ontstoffen).
Ja onder dat paneel zitten inderdaad een hoop draden en tevens een printplaat die de knoppen regelt.

Maar goed, ik heb me case nu ook zoals ik em wil en ik ga het paneel niet forceren om te openen.
Bedankt voor je reactie.
Je hebt bij dit pannel 4 klik systemen, Haal je bovenste-DVD speler er uit, onder aan de voorkant (moet je even voelen/kijken) zitten nog 2 klip deze moet je ook in drukken, Dan kan je nadat je de top klip hebt ingedrukt het hele panel los halen.
Euh, anders neem je even de moeite om zelf een review te schrijven?
Ik heb probleem dat ik als ik in het Docking system een HD plaast , mijn hele systeem opnieuw moet opstarten voordat hij hem herkent. Wat is hier de oplossing voor dat hij automatish herkent word, en ik niet mijn systeem opnieuw hoef op te starten ?
Waarschijnlijk staat je sata poort op ide ingesteld

Kijk eens in de bios of je die op ahci kunt zetten. Ide ondersteund geen hot-swap zo uit m'n hoofd.

Let wel op dat je de poort van je systeemdrive niet veranderd!
Windows vindt dat meestal niet zo tof.

Succes!
Dank, Zal na working monday eens even kijken of dat de oplossing is, Ik komer op terug
Was 't nog gelukt?
Ik had er naar gekeken stond inderdaat op IDE ingesteld dus ik me bios op AHCI knallen maar dat vondt meneer windows neit zo leuk , Ik windows opnieuw installeren. Nu draai ik op AHCI winflop Ulltermate 64, Maar ik moet alsnog mijn pc elke keer opnieuw opstarten wilt hij hem herkennen, Hij pakt hem nog niet automatish als ik hem er inzet wanneer windows draait

Greot
Als ahci aan staat moet je ook nog hotswap aanzetten dacht ik. Welk moederbord heb je?
Kan je de fans ook gewoon op het moederbord aansluiten en alleen de leds van de fans laten besturen door de fan controller?