Maxtor DiamondMax 11 500GB , 500GB Review

Dima_2005 11 november 2007, laatste update op 11 november 2007, 783 views

Maxtor DiamondMax 11 500GB , 500GB

Pluspunten

• Snel
  • Goede prijs
  • Compatiebel

Minpunten

• Is bij mij gecrashed

Dit is mijn Vista Harde schijf, deze gebruik ik het meest, in begin heb ik er 2 van deze gekocht.
De eerste heeft goed gewerkt, de 2de moest ik maar terugbrengen aangezien hij bij het openen al kapot was(had een paar problemen) en na een paar dagen was de kop aan het tikken.
Heb meteen mijn geld teruggekregen (na de handelaar een telefoontje heeft gepleegt) en ik heb dan maar de hitachi gekozen aangezien die op voorraad was.

Deze harde schijf heeft geen 4-pin connector en vereist dus een sata-power-connector.
Het is ook heel stil en warmteproductie is minimaal. Maar nog eens heeft deze harde schijf geen SMART(volgens mijn pc), wat ik heel raar vind!(edit: het heeft het wel, pc werkt niet goed :()
Deze harde schijf werkt vrij goed op mijn pc en doorstaat de stress-tests vrij goed

Vrij veel is er niet te vertellen over deze harde schijf omdat die ongeveer dezelfde is als de Hitachi T7K500, aangezien ik deze in combinatie gebruik.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 11 500GB , 500GB?

Beste Dima, ik zie dat je een paar HD reviews heb geplaatst.
Een advies/verzoek; zet er meteen wat HD Tach en HD Tune scores bij. Via HD Tune kun je waarschijnlijk wel de temperatuur van je schijven zien, alsook via Speedfan.
En moet je SMART niet enabelen via je bios? Kan me niet voorstellen dat die nieuwe Hitachi geen SMART ondersteund. En anders moet je met Hitachi's Feature Tools spelen. Kun je meteen ook het geluidsniveau en prestatie van je schijf tot op zekere hoogte zelf bijstellen.

Edit; het Hitachi verhaal slaat natuurlijk op je andere review, heb het per ongelukt onder je Maxtor review geplaatst. My Bad :)

[Reactie gewijzigd door Illidan op 11 november 2007 11:08]

Haha :)
Geen probleem hoor...
Ik denk dat mijn BIOS een beetje raar doet, zou eens moeten zoeken, want er zijn andere beweringen dat SMART er is :(

Ik heb nogal een slechte moederbord, daarom :(
Deze harde schijf heeft vrij goed gewerkt op mijn pc, maar de stress-tests gaan vrij goed.

Spreek je met het gedeelte achter de komma het gedeelte voor de komma niet tegen ?
verder mis ik inderdaad het review gedeelte : performance, hoe gedraagt de schijf zich als je meerdere kopieer acties tegelijk hebt lopen, enz
Verandert :)
Het gedraagt zich vrij goed vind ik