AMD Athlon II X3 450 Boxed Review

lutkeveld 25 maart 2012, laatste update op 16 februari 2013, 518 views

AMD Athlon II X3 450 Boxed

Pluspunten

• snel
  • goedkoop
  • 3 cores
  • goede overklokbaarheid

Minpunten

• slechte boxed koeler

Wat een fantastische processor, ik heb hem gekocht voor onder de 70 euro in combinatie met een 5750 formula. Mijn pc kan alle recente games draaien op 1280x1024 zonder enige moeite. Ik heb geprobeerd om de 4e core te unlocken, maar deze was niet stabiel genoeg. Als je trouwens de keuze hebt tussen unlocken en overclocken kun je beter gaan overclocken. De meeste games profiteren niet van deze extra core. Als je een foto- of videobewerker bent kan je denk ik beter gaan unlocken omdat deze applicaties wel geprogrameerd zijn voor meerdere cores. Qua overklokken doet deze processor het ook goed. Ik heb hem op 3.7 GHz lopen (stock=3.2 ghz) en hij komt niet boven de 70 graden uit met de standaard koeler. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een headset draag en daarom niet veel merk van het geluid, maar zodra ik mijn headset afzet is het geluid redelijk storend. Ik raad je aan om een betere koeler te gaan kopen als je wilt gaan overklokken (een Cooler Master hyper tx3 ofzo). De featureset is niet perfect, maar je mag niet klagen. Er is bijvoorbeeld geen l3-cache, multi-threading etc etc. Maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Conclusie: een van de beste budget gaming procesoors voor de prijs, maar als je 1080p wil gamen moet je toch gaan denken aan een II x6 of een 2500k.

• AMD radeon HD 5750 formula

Heb jij ook een AMD Athlon II X3 450 Boxed?

heb je een idee wat de max temperatuur is van deze processors? Daarnaast werk een beetje aan opmaak, plaatjes en vergelijking met andere hardware. Dan maak je een echte review ipv een simpele gebruikerservaring.
Ik zal de volgende keer wat foto's maken, maar ik had nu geen hardware om het mee te vergelijken sinds dit mijn eerste zelfbouw pc is.
ik kom met de stock cooler max op 3.9 GHz, oftwel 78 graden. Ik denk niet dat je veel hoger moet gaan dan dat. Als je een goede koeler hebt (mugen 2 of hoger) kom je denk ik rond de 4.2 ghz op 65-75 graden op full load.
Volgens cpu-world is de maximale temperatuur 75C; http://www.cpu-world.com/...0%28ADX450WFGMBOX%29.html

Dus dat valt nog wel mee, in ieder geval beter dan de Deneb cores die maar 62C mogen worden.
Klopt, op 3.9 GHz kreeg ik ook regelmatig blue screens en die overclock heeft mijn processor vast en zeker niet goed gedaan.