Specificaties 550W, semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Antec Neopower 550 Review

Lemmy18 10 november 2007, 1.696 views

Antec Neopower 550

Pluspunten

• Zeer efficiŽnt
  • Zeer stil
  • Niet te duur
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Ietsje te weinig modulaire aansluitingen naar mijn zin;)

Prestaties en stabiliteit Score: 5
- Asus P5K Deluxe wifi-ap
- 4x Corsair PC6400 1024mb DDR2 modules @2.2 volt
- XFX GeForce 7900GT 256mb Zalmanized
- 2 Western Digital sataschijfjes
- 1 Nec sata DVD brander:)

Algemene indruk:
Mijn algemene indruk over de voeding is zeer goed, ze zit in een mooie artistieke doos waar alle benodigdheden inzitten.
-Een handleiding, niet echt nodig voor de meesten onder ons :)
-De voeding (vanzelfsprekend natuurlijk)
-2x Sata kabels (2 connectoren per kabel)
-2x Molex kabel (3 connectoren per kabel)
-1x molex naar floppy aansluiting
-2x PCI-e voedingskabel
-1 ATX stekker + 4pins -en 8 pins cpu stekker
De voeding zelf ziet er mooi grijs uit en blijft zeer koel en ziet er eigelijk vrij mooi uit, gemakkelijk in te bouwen, lange kabels, een efficiŽntie van 85% :o, ideaal dus.:)

Uitrusting en afwerking:
Die is over het algemeen zeer goed te noemen, mooi kleurtje, geen scherpe hoekjes of kantjes of iets dergelijks en de modulaire stekkers zitten goed vast en de vaste kabels ook zodat je die er niet kan uittrekken.
De voeding is uitgerust met een vermogen van 550Watt wat wel genoeg is voor mijn systeem. :)

Aansluitmogelijkheden:
Aan de voeding zelf zit de ATX(24pins) stekker, de 4pins cpu stekker en een 8 pins cpu stekker al standaard vast. Wat wel goed is en hetzelfde als bij de Antec Smartpower 2.0 500Watt in een andere pc in huis hier.
Verder vinden we op de voeding nog 5 modulaire stekkers terug, wat ik net ietsje te weinig vind, 7 zou beter zijn vindt ikzelf want ik heb er al 4 van in gebruik. Daarom ook dat ik dit puntje iets minder gegeven het ;).

Prestaties en stabiliteit:
Nu dit vind ik zelf zeer goed, ze houd m'n systeem stabiel en ze levert genoeg stroom. Ze zorgt ervoor dat m'n E6750@3.44Ghz niet begint te klagen.:)
De voeding heeft er ook nog nooit voor gezorgd dat de pc ofzo uitviel dus hier ben ik meer dan tevreden over :).

Geluidsproductie:
Nog zoiets dat zeer goed te noemen is bij deze voeding, je hoort ze gewoon niet :) dus klagen moeten we al zeker niet doen :).
Er zit achteraan een 80mm fan in die geen lawaai maakt :).

Warmteproductie:
Nog een van de punten waar deze voeding het goed in doet, ze zit wel in een Antec P182 waar er onderaan verse lucht door geblazen wordt, miss dat ze daardoor vrij koel blijft, maar ik kan bv. nu m'n hand ertegenhouden zonder het te moeten wegtrekken van de warmte, dus het is niet echt een hittebron in m'n case.:)

Koelvermogen:
Vind ik een beetje een onnodig punt want een voeding is nu niet gemaakt om de rest van je case te gaan koelen 8)7 :Y) . :+

De Prijs:
Viel eigenlijk nog best mee, ik heb ze 3 maand geleden 118 euro betaald bij Tones in BelgiŽ, want in elke andere winkel was ze minstens 10 euro duurder :o.

Conclusie:
Ik kan deze voeding alleen maar aanraden als je een stille efficiŽnte en goede voeding nodig hebt om mee aan het overclocken te gaan }> .

Heb jij ook een Antec Neopower 550?

Mooie review, lekker uitgebreid. Thnx, je hebt me overtuigt eentje te kopen ;)
thx, dees voeding zal me normaal nog wel een aantal jaartjes dienen, tenzij ik nog wat meer rommel in m'n pc stamp, miss evt upgraden naar 650 model maar voorlopig is deze nog genoeg :)
Als ik je goed begrijp is de 80mm fan in de PSU genoeg.
Tog maakt dit me nog aan het twijvelen voor deze PSU te gaan.
Normaal is het 120mm.
Mischien dat ik er voor ga.
Ik heb nl niet meer genoeg aan me Corsair VX450W.
Goede review, hier heb ik dus wat aan.

[Reactie gewijzigd door kobus71 op 24 maart 2009 14:31]

ja hoor, die is echt, zelfs nu 2jaar later nog altijd heel stil en zelfs toen ze een zwaarder systeem moest gaan trekken nog altijd geruisloos stil ;)