Asus P5AD2-E Premium Review

fsfikke 18 maart 2006, 823 views

Asus P5AD2-E Premium

Pluspunten

• Veel onboard
  • Veel accessoires meegeleverd
  • Zeer goed overklokbaar
  • Veel S-ATA poorten

Minpunten

• Zeer slechte Geen support
  • Af en toe errors tijdens het booten

Layout Score: 5
Ik heb dit moederbord begin december 2004 gekocht. Het heeft (bijna) alles aan boord wat je nodig zou kunnen hebben. De verpakking ziet er mooi uit en de bijgeleverde spullen zijn ook uitstekend. Installatie verliep zoals elk ander moederbord. Er is genoeg ruimte rondom het socket om mijn waterkoelingsblok te installeren. De eerste keer booten verliep zonder grote problemen. De BIOS is zeer uitgebreid, vooral de overklokfuncties zijn perfect en hij liep al gauw op 4GHz (540J). Wel heb ik af en toe last van strepen in alle kleuren op een van mijn monitoren, maar ik heb niet getest of dit aan het moederbord ligt of aan de videokaart.

Het grootste nadeel is dat bij mij het WiFi-gedeelte niet goed werkt. Ik heb de software en drivers van de CD geinstalleerd maar het programma zegt geen verbinding met mijn netwerkkaart te kunnen krijgen. Ik heb Asus hier over gemailed, netjes alles omschreven, maar na twee weken niks gehoort te hebben nog maar eens. Twee maanden later nog niets van ze gehoord, nog een keer gemailed en ook toen geen mailtje terug. Ik vind het echt niet kunnen dat je 230 Euro betaald voor een moederbord en nog geen eens een mailtje terug krijgt als je een probleempje hebt. Via de Windows-tool doet WiFi het wel maar daarmee kan je hem niet als access-point laten werken.
Verder is het een zeer mooi bord.

• Intel Pentium 4 540J (S775, 3,2GHz, 800MHz FSB, 1MB, NX, Boxed) @ 4000 MHz
  • 512MB x 2 (1024MB) PC5300 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ26671024PFDC-K)
  • Asus Radeon X700 Pro 256MB DDR3 (PCI-e), Extreme AX700PRO/TVD
  • Western Digital Raptor WD360GD, 36GB (10000rpm, SATA, 8MB)
  • Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)
  • Maxtor MaxLine III, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB)
  • OCZ PowerStream OCZ520ADJ, 520W (ATX)
  • Samsung Syncmaster 710T (Zilver, 12ms)
  • Linux

Heb jij ook een Asus P5AD2-E Premium?