Specificaties 120mm diameter met 33,67dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Big Shuriken 2 Rev. B Review

daddycewl 23 maart 2012, laatste update op 23 maart 2012, 4.767 views

Scythe Big Shuriken 2 Rev. B

Pluspunten

• Heel erg stil
  • Makkelijk te plaatsten
  • Past op veel sockets
  • Duidelijke handleiding

Minpunten

• Niet echt geschikt als je wilt overklokken

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Deze koeler aangeschaft na het lezen van een paar reviews. Het belangrijkst vind ik de geluidsproductie en dat leek wel snor bij dit model.

De koeler was goed verpakt en voorzien van een redelijk duidelijke handleiding. Er zijn een aantal sockets waar hij op past, ik heb hem op een socket 1155 geschroefd.

Plaatsing is relatief eenvoudig (mits je de handleiding goed leest). ik had het moederbord eerst in mijn case geplaatst, toen bleek dat er nog een backplate achter moest. Moederbord er weer uit, daarna backplate tegen de achterkant bevestigen, en daarna de koeler er aan de voorkant op.

De koeler is groot en zwaar maar het geheel voelde na plaatsing stevig en solide aan. Zorg wel dat je je geheugen eerst plaatst, anders kan je er later niet meer bij!

Hij draait idle op 600 rpm, mijn processor (I5 2500K) blijft dan rond een graag of 30, en is dat niet hoorbaar, gewoon niet! In combinatie met een passief gekoelde grafische kaart en een SSD levert deze koeler een echt stille pc op.

Voor de grap mijn processor wat overgeklokt naar 4000 mhz, de koeler draaide toen op 2000 rpm, waarbij de processortemperatuur wel opliep naar 95C. De koeler was nog steeds heel erg stil, ik moest moeite doen om 'm te horen.

Kortom, wat mij betreft een prima koeler als je een stil systeem wil bouwen!

Heb jij ook een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B?

lolwut, een processortemperatuur van 95 graden? Dat is veeeeeeeel te heet voor een CPU, de warmtebeveiliging had de PC moeten laten uitvallen.
Bij 95 graden vallen ze nog niet uit, hoor.
In laptops is het helemaal erg. Een AMD Turion 64 X2 kan je zo naar 105 graden stoken.
Top koeler voor mn mediacenter pc. Kast staat in de woonkamer en de koeler is nagenoeg niet te horen. Installeren was even prutsen ivm weinig ruimte maar dat was de moeite waard. Heb hem geplaatst op een I530 proc
In wat voor soort kast (hoogte, en ruimte voor airflow binnen) en op wat voor grootte moederbord?

Ik zit er zelf aan te denken deze in de ML03 van SilverStone te plaatsen op een Gigabyte mATX, zodra de Trinity-apu's van AMD uitkomen.
Ik heb hem op een mATX bord in een Silverstone SG01. Zie mijn review.
Ik heb nog een vraag: je zegt dat hij 600 RPM draait, is dat nog steeds zo (idle dan)?

Ik heb vrijwel dezelfde processor I5 2400 en overweeg de ventilator te vervangen door een standaard van Nexus omdat die stiller is bij hogere toeren/koelbehoefte. Maar op 600 toeren maakt het niet uit.

Heb je fan omgedraaid of blaast hij gewoon naar beneden?

Hoor graag!
Gewoon naar beneden!
Zit er koelpasta bij?
Ja, er zit een zakje koelpasta bij.