Antec Eleven Hundred Review

anoppers 23 maart 2012, 2.008 views

Antec Eleven Hundred

Pluspunten

• Koelmogelijkheden
  • Fan Power Hub
  • Goede Kabelmanagement
  • 2,5'' Bays

Minpunten

• Geen

Na enige tijd in twijfel te hebben gezeten welke behuizing ik zou aanschaffen heb ik gekozen voor de Antec Eleven Hundred. Dat vond ik een ideale kast voor mijn huidige pc en voor de upgrades die ik de komende maanden nog ga uitvoeren.
De inhoud van de doos bestaat uit natuurlijk de behuizing mat daarin al standaard 2 fans in gebouwd. Op de bovenkant zit 1 grote 200mm ventilator. En aan de achterkant zit 1 120mm ventilator.
Op het frontpaneel zitten de gebruikelijke audio aansluitingen, 2x USB 2.0 en 2x USB 3.0.

In de behuizing passen de volgende maten moederborden: ATX, EATX, Micro-ATX, XL-ATX. Zelf maak ik nu nog gebruik van Micro-ATX dus heb een vrij lege kast. Binnen paar maanden is de bedoeling dat ik verder ga upgraden en dan neem ik een ATX formaat.
Je kunt ook maar liefst 6 harde schijven plaatsen in de behuizing en ook hebben ze nog 2x 2,5’’ bays waardoor je de SSD zonder bracket kunt plaatsen in de behuizing. En de 5,25’’ is vertegenwoordigt met 3 stuks.

Een groot plus punt van deze kast in vergelijking met mijn oude kast is de kabelmanagement. Dit was in mijn oude kast totaal niet aanwezig en hier heb je 4 plekken om je kabels weg te werken.
De positie van de voeding is zoals tegenwoordig vrij standaard onderin. Maar daar hebben ze ook nog een stoffilter gemaakt. Zelf zou ik mij daar niet zo druk om hebben gemaakt maar het is wel een leuke pluspunt van een toch al goede kast.

Al met al zijn alle inbouw mogelijkheden voor mij ruim voldoende en ben dan ook zeer tevreden met de ruimte die ik heb in mij nieuwe kast. Ook is er nog volop ruimte om extra ventilatoren te plaatsen waardoor ik de kast nog koeler kan houden. Want zelfs met de 2 standaard bijgeleverde fans koelt hij al naar behoren. Een leuke extra is de Fan Power Hub waardoor je meerdere fans makkelijk met een 3 pins connector kunt aansluiten zonder last te krijgen van extra bekabeling.

Op de achterkant van de kast heb je ook nog een schakelaar om de led verlichting te schakelen van de grote 200mm fan bovenop de kast en is daar plek om fan controllers te plaatsen. Ook zit er op de achterkant van de kast ook nog 2 doorvoeren om waterkoeling buizen te plaatsen. Zelf zal ik daar geen gebruik van maken.

Last but not least het uiterlijk van de kast. Ik vind het uiterlijk dik in orde van de kast een strak design met voldoende koel mogelijkheden. Ik las enkele kritieken over de side window maar zelf vind ik het goed bij de kast passen.

Heb jij ook een Antec Eleven Hundred?

Reviews door de redactie

Mijn eerste review opbouwende kritiek is welkom. Foto's worden nog toegevoegd ;)
Mijn eerste kritiekpunt is dat je beter eerst je review helemaal op orde kan hebben voordat je 'm publiceerd. Dus eerst alle teksten af en foto's toegevoegd, daarna nog een keer goed doorlezen en als je helemaal tevreden bent, dan pas publiceren. Je hebt een optie op publicatie uit te stellen en zelf een preview te bekijken.

Je review staat maar kort links in de tracker, dus de meeste bezoekers krijg je op het moment dat je review nieuw is. Het is dus jammer dat je bij een niet-volledige review een lage beoordeling krijgt, terwijl hij later misschien beter wordt. Maar dan heb je de meeste bezoekers en de meeste beoordelingen al gehad. Das is jammer en demotiverend voor jezelf.
Bedankt voor de opbouwende kritiek.
De volgende keren zal ik daar beter op letten want ik ben van plan nog meer reviews te plaatsen.
Kuul, let even op de nuance, wat heb je zelf voor een pc kastje, eerst nadenken, voordat je wat gaat schrijven.
Erg benieuwd naar je foto's. ;)
Mooi review!
Super goede kast voor in te bouwen heb hem al een paar keer moeten assembleren veel plaats achter het moederbord voor kabels weg te werken :+