Specificaties Socket 1155 met Intel Z68 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 Review

badouwes 22 maart 2012, laatste update op 22 maart 2012, 455 views

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Pluspunten

• Veel bord voor de prijs
  • Degelijk

Minpunten

• Heeft last van 'boot cycling'

Layout Score: 4
Dit is een moederbord die zijn werk (uiteindelijk) doet, veel opties biedt, degelijk gebouwd lijkt te zijn, maar ook eentje die behept lijkt te zijn met 'boot loops'. Mijn bord is rev 1.3 en werd met bios F10 afgeleverd. Nieuwste F11 bios heeft voor mij geen verbetering gebracht.

Ik heb dit bord gekozen uit de Best Buy guide (fotografie PC maart 2012). Mijn eerdere borden waren van Asus. Gigabyte biedt meer opties voor het geld. Mede door de BBG voor dit Gigabyte bord gekozen. Ik heb wel enige spijt gekregen. Al neuzende op internet, veel klachten van dit 'boot cycling' probleem gevonden. Gigabyte refereert er zelf ook naar in de BIOS updates.

Ander punt van aandacht. Ik had verwacht dat dit een échte EFI bord zou zijn (mijn fout...). Dit is een hybride. Ik zal mijn review daarvoor later uitbreiden. Ik hoopte een triple boot PC te kunnen opzetten, volledig EFI gebaseerd. De Linux EFI installer komt er vooralsnog niet uit. Linux in BIOS mode installeren is geen probleem.

Heb jij ook een Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3?

Reviews door de redactie