Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster Review

ShaneV 8 november 2007, 1.126 views

Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster

Pluspunten

• features

Minpunten

• Snelheid
  • Stabiliteit is 0 waard
  • Stomme fouten in het controlle paneel
  • Waardeloos!

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Persoonlijk raad ik je aan om zover mogelijk weg te blijven van deze router. Men heeft bij linksys grote fouten gemaakt met dit model. Het is niet stabiel, verbinding valt non stop weg. Zelfs na een firmware update naar 1.1.1 (niet te vinden op de gewone site, waarom is een goeie vraag)

Je kan nu wel al waarden aanpassen in het control panel, maar veel hoef je er niet van te verwachten. Veel features, maar heel weinig waard!

Bij de standaard firmware 1.0.4 kun je niets wijzigingen in het advanced wireless paneel! Daar blijft hij klagen over een verkeerde waarde van het "Beacon Interval" terwijl deze staat op de default waarde, is fout in hun html formulier en is bekend bij ze... alleen kijken ze er niet achter.

De switch zelf doet wel zen werk goed, maar van de wireless hoef je niet teveel verwachten!

Concreet: NIET kopen! Je kan het wel kopen als onderzetter of om mee een showtje te verkopen (het ziet er wel mooi uit, maar dat is het ook)

Heb jij ook een Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster?

misschien is hij daarom ook niet zo gek duur... En toch... Zou ik van een cisco apparaat wel wat meer verwachten
Op GOT wordt verteld dat ie het met firmware 1.11.1 wel doet.
WRT54GR? Waar staat die R nou weer voor dan? Iets met "Reduced functionality" ofzo? Het is best triest dat Linksys zo blijft bezuinigen op produkten die destijds als succes op de markt werden gezet.
Ik was wel benieuwd wat het verschil is tussen de WRT54GC en de WRT54GR, want optisch zijn ze gelijkaardig (de R heeft twee antennes ipv de 1 van de C). Ik heb de C versie gehad, en die deed het perfect.

De R blijkt te staan voor Ralink, wat slaat op de chipset.
De C staat voor Compact. En hij heeft overigens een Marvell chipset.

[Reactie gewijzigd door bas-r op 8 november 2007 14:42]

De WRT54GC is een top apparaat, dat is het verschil :d
Wat een heerlijk onderbouwde objectieve review. Ik heb geen problemen met dit apparaat, misschien is die van jou gewoon stuk of zo
Ja dat is beter onderbouwd, dat scheelt.