Bon Chic Evercase E1290S Slim Desktop/Tower Review

SeriousBlue 5 november 2007, laatste update op 5 november 2007, 988 views

Bon Chic Evercase E1290S Slim Desktop/Tower

Pluspunten

• 1333 FSB voor dual core processor (geen quad core).
  • Behuizing: Leuke afwerking , kan dankzij leuke steuntjes rechtop en vlak gezet worden en past misschien wel op een plekje dichter bij het stopcontact.
  • Goedkoop. Behuizing was 74 euro inclusief 300 watt voeding. Mobo 43 euro. excl. verzenden.
  • mAtx
  • 1 x16 pci slot voor video kaart en 2 normale pci sloten voor andere dingen.
  • Veel USB aansluitingen, audio is gewoon goed.

Minpunten

• Lawaaierige niet regelbare case-fan
  • Monstervideokaarten passen niet.

Kwaliteit voeding Score: 3
Club Radeon HD 2400 Pro 256 MB
Intel Core2Duo E6750 1333 Fsb :P
Seagate 7200.9 sata HD
LG dvd brander met 2 kleuren frontje en IDE aansluiting

Persoonlijk ben ik aan het mAtx-en geslagen 8)7 na een Antec Sonata 2 kast gehad te hebben. Ten opzichte van de Antec ziet deze er mooi fris uit. Het is ook een hele verandering van een grote metalen kast die wel in het zicht staat met alle externe snoerbende van dien naar een lichte vrolijke kleine kast die onder je buro past.

Deze mAtx kast is ongeveer 10 centimeter hoog en heeft dus een formaat die niet echt veel ruimte over laat voor allerlei moderne snufjes zoals monster videokaarten en RAID oplossingen. Er past dus in de breedte ook geen volledig PCI slot in en dus is er voor een ATI radeon 2400 grafische kaart met bijgeleverd klein bevestigingsbeugeltje gekozen zodat je er makkelijk een leuke game mee kan spelen.

Aan geluiddemping doet deze kast niet. Er zit gewoon net zoals op elk goedkope behuizing een kleine slurf op het kastdeurtje met de gaatjes waar voldoende lucht van de CPU naar buiten kan. Ondanks de kleine GPU koeler en krachtige CPU is het de 7 cm behuizing koeler die het meest lawaai maakt. Het is de enige storende factor en hij draait volle toeren. Hoewel hij op een 3 pins Case-fan aansluiting op het mobo zit ben ik er nog iet achter hoe ik hem langzamer kan laten draaien waarschijnlijk moet hiervoor een aparte toerenregeling worden aangeschaft.

Op het mobo zitten 4 sata aansluitingen en 1 IDE aansluiting (voor de DVD) en eventueel een disk drive. Er passen in de behuizing 2 harddisks, een 3,5 inch disk, en 1 DVD. Alles zit er op behalve een firewire aansluiting.

Er zit een voorbereiding voor een 4 cm case-fan maar er zit op mijn mobo geen aansluiting meer hiervoor.

Overklokken doet ie standaard maar hier moet ik me nog even in verdiepen :)

Heb jij ook een Bon Chic Evercase E1290S Slim Desktop/Tower?

Aardige review joh, maarreh....ooit van cable-management gehoord? :P

En wat betreft de fan-speeds, progje 'Speedfan' downloaden, daar kan je alles zien en regelen. En als je een fansplitter y-kabeltje koopt voor 1 euro, dan kan je op één mobo aansluiting twee fans aansluiten, alleen is er dan nog steeds maar eentje in snelheid regelbaar.Ik zou trouwens die casefan gewoon vervangen, koop een Arctic-Cooling of Nexus, die zijn lekker stil en verplaatsen waarscijnlijk meer lucht dan zo'n standaard pleurisherrieding.... Succes!
Veel van je pluspunten gaan over het moederbord en niet over deze kast:

- 1333 FSB voor dual core processor (geen quad core).
- Mobo 43 euro. excl. verzenden.
- 1 x16 pci slot voor video kaart en 2 normale pci sloten voor andere dingen.
- Veel USB aansluitingen, audio is gewoon goed.

Verder een aardige review :).
Dank voor de reactie.

Cable managment komt niet in mijn woordenboek voor. :) Je kan trouwens overal door de behuizing je kabels managen door de uitneembare casette die de drives bevat. Hier zitten allemaal clips aan op de plekken waar de draden moeten lopen. Verder is het gewoon weinig ruimte en moet je een echte electro techneut zijn om dit te ordenen. En er is een tierib meegeleverd.

De ene harddisk is trouwens wel in rubbers opgehangen en hij komt ergens onderin de casette-behuizing te hangen dus die is wel stil. De andere komt in de drive bay te hangen.