Sony Ericsson Xperia Pro MK16i Zwart Review

DjangoDijkerNewbie 20 maart 2012, laatste update op 20 maart 2012, 1.449 views

Sony Ericsson Xperia Pro MK16i Zwart

Pluspunten

• Complete telefoon met goede camera, snel.

Minpunten

• De geluidskwaliteit van de MP3 speler met de standaard-oordopjes. Oplossing is hiervoor een equalizer-app en goede oordopjes.
  • Als je een virtuele provider hebt (Telfort, Hollandse Nieuwe, etc.) dan is er volgens het OS altijd sprake van roaming. Dit is lastiger met dataconnecties en met name het daadwerkelijk voorkomen van roaming als je in de buurt van de landsgrenzen komt. Ook hier is een oplossing voor: een app, of de update naar ICS in mei.

Na 2 jaar een HTC TouchPro2 te hebben gebruikt was het tijd voor een nieuwe smartphone. Doordat ik graag een model wil hebben met een uitschuifbaar toetsenbord, Android OS 2.3 of hoger en een scherm van tenminste 800*400 pixels blijft de beperkt tot de HTC Desire Z en deze Sony Xperia Pro. Uiteindelijk gekozen voor de Sony omdat deze in de toekomst een update krijgt naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich.
De Xperia Pro bevalt goed, wel merk ik dat ik gewend met aan de windows compatibiliteit van de TouchPro2 (en zijn 2 HTC voorgangers), dit is met android iets minder, maar wel acceptabel. Het bedieningsgemak is veel beter, en uiteraard de hoeveelheid beschikbare apps.

Ik verwacht dat de update naar ICS de mogelijkheden van de telefoon nog verder verbeterd. Het is voor een budget van circa 300 euro een aanrader als je android OS wilt en een uitschuifbaar toetsenbord.

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia Pro MK16i Zwart?

Wat betreft de virtuele provider: Kan je niet kiezen tussen nationaal roaming en internationaal roaming? Instellingen >> Draadloos en netwerken >> Mobiele netwerken >> Gegevens roaming: Uit, nationaal roamen, Internationaal roamen
Ik heb hem ook en zit bij simyo en heb dat probleem nog nooit meegemaakt.
Die keuze zit idd in het OS, dit biedt echter geen oplossing voor het altijd tonen van het roaming-icoontje. Zet je roaming uit, dan heb je geen dataverkeer, zodoende heb ik hem op nationaal roamen staan om de hoge kosten van internationaal roamen te voorkomen. Dit probleem is een bug van Android 2.3.4 i.c.m. een virtuele provider. Sommige fabrikanten (Samsung) hebben een fix hiervoor cq gebruiken een hogere versie. SE echter niet, dus wachten op ICS.