Sandisk Cruzer Micro U3 4GB Zwart Review

martinzweep 4 november 2007, 3.504 views

Sandisk Cruzer Micro U3 4GB Zwart

Pluspunten

• Design zonder dopje
  • 4 Gb ruimte
  • snelheden
  • U3

Minpunten

• U3 op vista

Algemene beoordeling
Ik heb al een paar jaar deze mooie USB stink in mijn bezit.
Heeft een strak design waardoor je geen dopjes kwijt kan raken want je kan hem in en uitschuiven ;)

U3 functie
Deze functie werkt super. als je de USB erin drukt krijg je een pop-up waar je het wachtwoord in moet vullen. eenmaal ingevuld kun je in het "console" komen waar je portable programma's kan instaleren.
Maar op Windows Vista werkt U3 niet .. dus moet je eerst je USB formateren zodat U3 eraf is en dan kun je het op vista gebruiken.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Stabiliteit is uitstekend. alhoewel hij na 2 jaar soms uit wil vallen en corrupte bestanden achterlaat :( . verder werkt hij prima en heeft hij goeie snelheden.

Hier een screenshot van HD tune

De prijs was toen €90,- . Het was een rib uit mijn lijf :) maar hij is het zeker waard aangezien hij 3,8 GB ruimte heeft. het was wel vervelend om te zien dat hij na 1 a 2 maanden €50,- koste :(

Een perfect USB stickje voor een goedkope prijs (nu wel ja :)).

Heb jij ook een Sandisk Cruzer Micro U3 4GB Zwart?

Ehm, korte maar duidelijke review, één opvallend spellingsfoutje: het is waarD ipv waart.
Vraagjes voor iemand die het weet:
Is dat de technische/hardware of de software, die ervoor zorgt dat er corrupte bestanden ontstaan? (da's voor een USB stick toch best kwalijk?)
stickje werkt wel onder vista zonder te formateren. bij mij werkt het gewoon. heb vista ultimate.
stick werkt met u3 idd onder vista. Alleen werkt de u3 functie niet. overige ruimte is als gewone usbstick te gebruiken.
Heb deze zelf ook gekocht voor 299 zweedse kronen ( / 9.2 ongeveer, plusminus 30 euro).
Was zelf ook zeer verbaasd over de snelheid waarop deze stick werkt, m`n vorige kwam niet verder dan 4/5mbps, waar deze inderdaad rond de 15 scoort.
Dezelfde USB stick werkt bij mij ook prima onder Vista. Het is alleen jammer dat openoffice niet wil draaien, de rest wel. Je resultaten zijn trouwens erg afhankelijk van de PC-configuratie. Met een AMD 3700+ (s754) ,2 Gig haal ik de volgende resultaten:

:) Mooi spul van Sandisk! _/-\o_
De U3 functie werkt bij mij wel :Y)

Gewoon stick erin en gaan met die banaan.
Ik werk met de versie Vista Business.

Dagelijks gebruik ik hem op diverse pc's (systeem beheer) en werkt op alle pc's.
Alleen op 1 oude PIII werkte hij niet direct.

Super product van Scandisk!
@Kingh: Ik bedoelde dat hij niet meer goed connecte en daardoor uitviel, is hooguit 4 keer gebeurt in 2 jaar ;)

@ARVD: Nette snelheden haal jij :) ligt dus echt aan je pc.. Ik heb een AMD sempron 2800+. Oud barreltje dus :)

en btw: Dan hebben ze zeker een update gebracht voor Vista want een paar maand geleden deed hij het niet op vista ;)