Specificaties GF GTX 460 (780MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N460GTX Hawk Review

bartie 19 maart 2012, laatste update op 19 maart 2012, 102 views

MSI N460GTX Hawk

Pluspunten

• Werkt probleemloos

Minpunten

• Koelers leven veelste kort.

Drivers en compatibiliteit Score: 3
In principe gebruik ik deze kaart al anderhalfjaar met plezier. Er zijn een paar minimale punten van aandacht.

1 van de 2 koelers ging al vrij gauw herrie maken. Beetje jammer dat iets wat er zo professioneel uitziet, zulke risicovolle koelers gebruikt. Misschien had ik net pech en gebeurt dit in 1 van de miljoen gevallen, maar die kans acht ik nog kleiner. Ook met 1 koeler losgekoppeld, blijft de temperatuur stabiel, en zijn intense games gewoon te spelen. Saints row 3 met alles op max probleemloos. GTA 4 had wat haperingen hier en daar, maar ik vermoed dat dat eerder ergens aan de software dan hardware ligt. Zo werkt L.A. Noire nagenoeg vlekkeloos op DX11 setting (zit alleen een software bug in dat spel waardoor het 1x voorkwam dat hij gebieden niet volledig in wou laden).

Verder is het sinds Mozilla Firefox 10 zo, dat hardwareversnelling uitgevinkt dient te worden bij geavanceerde opties. Om wat voor reden dan ook crashed firefox anders. Dit is een veelvoorkomend bekend probleem met vele vermeldingen op zoekmachines.

De overklok software (Afterburner) van MSI is erg duidelijk, de hoeveelheid talen is naast het dekken van alle verreweg meestgebruikte talen, relatief beperkt (8 : italiaans, russisch, koreaans, spaans, chinees, ukrainees, EN & NL) . Voor degenen bekend met kloksnelheden is het heel gemakkelijk in gebruik, echter is het wel het irritante software soort, dat graag met windows mee op wil starten om daarna lekker te idlen op de achtergrond. Een vinkje in de opties is genoeg om het voltage ook aan te mogen passen.

Er is ondersteuning voor profielen per game.

Zelf gebruik ik 2 profielen, 1 voor gamen en 1 voor in windows. In windows klok ik de kaart lager zodat hij stil is.

Verder is het zo dat indien een 3d game gestart wordt, de hoeveelheid rotaties per minuut en de decibels van de koelers flink omhoog gaan. Ik game zelf meestal met hoofdtelefoon, dus heb ik daar geen hinder van. Nu gewoon in windows hoor ik hem ook nog wel duidelijk op een halve meter afstand.

Het is na het loskoppelen van 1 slechte koeler niet mogelijk om het huidige toerental van de fan af te lezen in de software, alsmede is het zo dat momenteel de koeler snelheid schuifknop geen invloed heeft met de meest recente nvidia driver geinstalleerd. Het enigste wat er gebeurt als ik automatische fan controle uitschakel is dat de fan op volle snelheid gaat draaien, ongeacht de stand van de schuifknop.

Heb jij ook een MSI N460GTX Hawk?