Acer Aspire 5920G-302G16N Review

John767 4 november 2007, 1.604 views

Acer Aspire 5920G-302G16N

Pluspunten

• Goede videokaart
  • Lange accuduur
  • Mooi model
  • Veel werkgeheugen
  • Grote HD

Minpunten

• Veel voorge´nstalleerd door Acer (meteen er vanaf gehaald)

Deze laptop heb ik op dit moment bijna 3 maanden in bezit, en gaat elke dag mee naar school. Over Acer heb ik wel veel gelezen dat de laptops niet echt geschikt zijn om mee te reizen, maar de nieuwe Gemstone houdt het erg goed vol. Voor dagelijks gebruik is het dus ook een goede laptop!

Wat vooral erg positief is, is de uitrusting van de laptop.

CPU: Intel Core 2 Duo T7300 (2.0GHz)
Grafische Kaart: nVidia GeForce 8600m GT 256MB (TC tot 1024MB)
Ram: 2GB DDR2 PC-5300 (2x 1GB), 1GB Intel Turbocache
Monitor: 15,4" WXGA 1280x800 Crystalbrite
HDD: Western Digital 2,5" 160GB 5400rpm
DVD: Super multi double layer brander
Netwerk: Gigabit netwerkkaart, Intel AGN4965
Overigen: 0.3 pixel Crystel Eye webcam, Ingebouwde microfoon, Dolby Digital Live boxjes met Acer Subwoofer, HDMI, SD Cardreader, Bluetooth

De keuze voor deze laptop was ten eerste om af en toe een spelletje op te kunnen spelen, en ten tweede om mee te kunnen nemen naar school. Met spellen bedoel Bioshock, Crysis, World in Conflict. Deze spellen lopen allemaal goed, alleen wel minder dan op een snelle desktop pc (wat logisch is).

Bioshock loopt op Medium/High DX9, of Low/Medium DX10
World in Conflict loop op Low/Medium DX9
Crysis MP Beta en SP Demo lopen op Low/Medium DX9

Tijdens het gamen wordt de laptop wel te warm om op schoot te houden, maar niet zodanig heet dat alles meteen wegsmelt. Verder is het gebruik op de accu voor deze laptop echt zeer goed te noemen. Heb al een keer 3 uur op de accu zitten werken, en had toen zelfs nog 30% over om verder te gaan. Instellingen staan dat wel op Energiebesparing, want zit dan alleen maar te internetten en in word te werken. Alle tooltjes van Acer heb ik meteen er vanaf gehaald, waarna de laptop echt een heel stuk sneller loopt.

Iedereen die een goede laptop zoekt om op te kunnen gamen, maar daarnaast in office lang willen werken, dan is dit een goed product om te halen. Zelf heb ik er wel een garantieverlenging bijgekocht tot 3 jaar, dan zit ik iig in die tijd goed. Die verlenging is toch neit zo gek duur.

Heb jij ook een Acer Aspire 5920G-302G16N?