Noctua NF-P14 FLX, 140mm Review

Random aka Indy 18 maart 2012, 1.729 views

Noctua NF-P14 FLX, 140mm

Pluspunten

• Stilte(LNA)
  • Luchtverplaatsing(full speed)
  • Compacte bouw
  • Inhoud pakket
  • Garantie 6jaar

Minpunten

• Kleur
  • Uitzicht
  • Geluid op volle snelheid
  • Enkel regelbaar met adapters

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Het is niet mijn bedoeling om HET review aller tijden te schrijven over een fan, dat de noobs dan maar de 1 ster waardering bovenhalen, het zal me worst wezen, kritiek geven is makkelijk...beter doen veel moeilijker!
Ik schrijf op wat ik ondervond met dit product, je kan er iets van opsteken zo niet heb je niet teveel tijd verloren met het lezen...

Hmm echt stil is deze fan pas als je de adapters gebruikt. Dit heeft tot gevolg dat je een (bijna) onhoorbare fan hebt maar de luchtverplaatsing en de koeling is dan wel veel minder. Op full speed is hij best hoorbaar.
Koop deze fan NIET om zoals Noctua info zegt te monteren op de plaats van een 125 mm fan. De gaten komen overeen voor 125 mm, dat is waar, maar de afmetingen zijn die van een 140 mm fan, dus die plaats moet je wel degelijk ter beschikking hebben, dus meten voor diameter 140 anders werkt het niet !!! Heb mijn twijfels over de luchtverplaatsing maar ik heb geen meettoestel om dit vast te stellen.

Geruisloze fan(met adapter) voor tweakers die in stilte willen koelen...alhoewel ik denk dat er fans zijn die het zelfde kunnen(geluid & luchtverplaatsing) voor een betere prijs.

Heb jij ook een Noctua NF-P14 FLX, 140mm?

foto is welkom en misschien wat meer toelichten over installatie gemak gezien je opmerking over de afmetingen is ook welkom.
Zonder adapter draait hij ook op 1200 rpm, dan is een klein beetje geluid bijna onvermijdelijk.

Heb er zelf twee in gebruik op 900 rpm. Die zijn in verhouding met het omgevingsgeluid onhoorbaar. De luchtverplaatsing is overigens gewoon een specificatie die erbij vermeld staat.
Zou je deze het best kunnen gebruike voor intake achter een filter i.v.m pressure?
of toch de pricewatch: Noctua NF-A14 PWM, 140mm pakken

En de pricewatch: Noctua NF-S12A PWM, 120mm als beste out-take fan?