Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000 Review

EmSee 2 november 2007, laatste update op 2 november 2007, 1.091 views

Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000

Pluspunten

• Uiterlijk
  • geen infraroodreceiver op je bureau

Minpunten

• Erg slechte drivers

Ik gebruik zelf deze set in combinatie met Vista x64.

Mbt het gemelde gebruiken van de set tijdens het instellen van de BIOS: geen problemen mee. Ik heb een Gigabyte moederbord en daar werkte de set gelijk mee.

Het toetsenbord is goed. De tiptoetsen zijn wennen (vooral vaak per ongeluk ingedrukte ESCs). Wat een beetje mist is iets om het toetsenbord onder een lichte hoek te zetten.

De muis doet over het algemeen wat hij moet doen maar wordt in de steek gelaten door de drivers.

Wat opvalt (en wat ik niet verwachtte) is dat de drivers erg belabberd zijn (zelfs de laatste versie 6.2). Bij het toetsenbord valt dit nog mee; alleen een soms laat reageren bij bv. het paswoord intekken nadat de machine op screensaver is gegaan.
Bij de muis is het een ramp; continu valt de complete scroll functie weg.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000?

Ik gebruik deze set in Windows 7 x64 Ultimate in een HTPC opstelling

Het toetsenbord bevat geen sleep-knop.
De 5 custom buttons zijn te programmeren alleen niet naar een sleep commando. Ze kunnen wijzen naar een favoriet of naar een programma op de taakbalk. Als je het voor elkaar krijgt om een programma te maken die de PC naar sleep mode zet en deze in de taakbalk zet zou het kunnen werken.
Het is ook mogelijk om een van de andere knoppen, middels een macro commando te programmeren, dit is waarschijnlijkhandiger.

Het toetsenbord bevat inderdaad geen mogelijkheid om het schuin te zetten, het de bedoeling dat het toetsenbord wordt gebruikt vanaf de bank voor multimedia toepassingen (Media Center ed).

[Reactie gewijzigd door boredcat op 28 januari 2010 17:37]

Beetje kort ;), maar krachtig
Ik zou graag willen weten of dit toetsenbord ook een sleepbutton heeft en als deze het niet heeft of dan wel een andere knop te herprogrameren is tot sleepbutton? Bijvoorbeeld één van de 5 customizable buttons?
Alvast hartelijk dank.