Specificaties HTPC, 3 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Silverstone Milo ML03B Review

Sjappo 19 maart 2012, 3.245 views

Silverstone Milo ML03B

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding in orde
  • Ook als is het plastic toch een nette uitstraling

Minpunten

• Tweede HD inbouwen niet altijd mogelijk.
  • Tis nogal krap in de kast.
  • Zeer felle blauwe leds

Al met al is dit een goede kast voor een redelijke prijs. Er zitten echter wel wat haken en ogen aan is mijn mening. Onderstaande klinkt daarom wat negatief. Niet dat het een slechte kast is, zeker niet. Alleen zeker ook niet geweldig. Alle waar naar zijn geld zeg maar.

Bouwkwaliteit:
Over de hele linie voldoende. Ik liep echter wel tegen het "probleem"aan dat na inbouw de kast niet meer goed dicht wilde. Ik vermoed dat met het inbouwen van moederbord e.d. de kast iets vervormd. Daardoor zitten de montagegaten van de kap niet meer recht tegenover de schroefgaten in de kast. Door wat op de kast te gaan hangen kreeg ik de schroeven er wel in. Je hoeft dat, asl je het goed doet, maar één keer te doen. Maar toch.

Inbouwmogelijkheden:
Tussen het voorpanneel en het moederbord is een hard plastic stellage in de kast aanwezig. Hierop zou je een tweede HD moeten kunnen plaatsen. Ik heb de stellage echter moeten verwijderen. De (24-pins) powerconnector zat op mijn moederbord (Asus F1A75-M) namelijk precies onder die stellage, en dus in de weg. Ik kreeg het niet voor elkaar om, zonder zaag, de boel passend te krijgen.

Vormgeving
Niet veel op af te dingen. Wel zijn de blauwe leds zeer fel. Bij mij viel de powerled gelukkig wel mee. Ik heb de HD-led losgehaald. Je ziet die van een afstand bijna niet zitten en ik vind sowieso dat zo'n knipperend lampje weinig toevoegd. Zeker voor een HTPC niet.

Installatiegemak:
De kast zit goed vol. Dat maakt het al lastig. De BR-drive zit zo goed als tegen de voeding aan. Om de HD onder de drivecage te plaatsen moet je de cage eigenlijk eerst uitbouwen. Er moest een plastic stellage uit de kast gehaald worden om het moederbord in te bouwen.
De connector voor het frontpannel is eigenlijk niet geschikt voor in zo'n lage kast. De connector is hoog en de kabel stug. Daardoor steekt hij gemakkelijk boven de kast uit. Knik je de kabel dan dan loop je kans dat de connector los gaat.

Heb jij ook een Silverstone Milo ML03B?

Jouw problemen ben ik ook tegengekomen bij mijn build. Mijn dvd-brander zat ook strak tegen de voeding, na wat duwen en wat overbodige voedingskabels eraf geknipt te hebben paste hij maar net.
Ik zit ook te overwegen de schaar ter hand te nemen, al is het alleen maar om een beetje ruimte te krijgen. Alle open ruimte rondom voeding en drives wordt ingenomen door kabels.

Ik kreeg mijn drive en voeding er gelukkig wel in, al moest ik wat duwen ;)
Hallo Sjappo,

Ik heb deze kast sinds kort ook. Ik ben het eens met je bevindingen. Wat is zeker een positief punt vind is dat er een standaard (14 cm lange) ATX voeding in past.

Een vraagje met betrekking tot de front USB aansluiting (kon niet vinden hoe ik je een DM moest sturen): mijn case heeft enige tijd uitgepakt gelegen en of het verloopje van USB 2.0 naar 3.0 zat er niet bij of is kwijt geraakt. Helaas heeft mijn mobo geen interne USB 3.0 connector waardoor ik mijn front USB poorten niet kan aansluiten :( . Heb jij dit verloopje misschien over? (gezien je gebruikte mobo vermoet ik van wel.) En zoja zou ik die kunnen overnemen?
Tip voor deze kast: gebruik een SFX-voeding; dan past alles ruim met een optische drive geïnstalleerd.