Addonics SATA II PCI Express controller Review

DannyJ85 15 maart 2012, laatste update op 15 maart 2012, 720 views

Addonics SATA II PCI Express controller

Pluspunten

• goedkoop
  • makkelijk te plaatsen

Minpunten

• onbetrouwbaar
  • geen ondersteuning windows 7 64bit
  • bij installatie windows 7, moet de aparte driver cd worden gebruikt

Beheerbaarheid Score: 2
Drivers en ondersteuning Score: 1
Ik had een nieuw systeem gekocht, maar daar zat geen raid ondersteuning op het moederbord, en aangezien ik eigenlijk had gekocht omdat ik hd videos wil bewerken wilde wilde ik toch graag wat meer snelheid van mijn harde schijven.

Daarom bijna gelijk de addonics 2 ports sataII raid5/JBOD PCI express gekocht. Leek een aantrekkelijk kaartje voor een lage prijs.

In eerste instantie lijkt het een prima kaart, makkelijk te plaatsen, kan gelijk bij het opstarten in en apart biosje worden ingesteld. Wel moet bij de installatie van windows 7 64bit de driver cd van addonics worden gebruikt. Maar ja je kunt ook niet zoveel verwachten voor zo'n prijs.

Helaas ik kreeg 1x in de 2 weken een blue screen, tijdens het video bewerken, maar dat was nog wel te doen, ik kon niet makkelijk achterhalen waar de fout lag, dus heb ik het maar zo gelaten.

De laatste week gebeurt het met dagelijks. Reden om me zorgen te gaan maken dus ben ik actief op zoek gegaan.Oorzaak, een niet compatibele driver van Addonics. Dat lijkt zo gefixt. Echter Addonics bied geen ondersteuning voor windows 7 64 bit en er zijn geen nieuwe drivers beschikbaar. Rijp dus voor de prullenbak. (ik heb al 2 onherstelbare crashes gehad maar kon de oorzaak eerst niet vinden)

Heb jij ook een Addonics SATA II PCI Express controller?

Ik wil niet lullig doen maar op de website van Addonics staat toch duidelijk:

"-Completely with drivers for Windows 2000 , XP, and 2003 Server, Vista"

Beetje lullig dus dat je deze raid kaart met deze review zo de grond in boort terwijl het eigenlijk komt doordat je zelf onvoldoende vooronderzoek heb gedaan. (Het koste mij trouwens nog geen minuut om de compatibiliteit te achterhalen).

Edit: Forget it, reactie van DannyJ85 hieronder verklaart de slechte review. Helemaal terecht dus!

[Reactie gewijzigd door Brakkie41 op 16 maart 2012 17:23]

Hoi Brakkie41, dan heb je toch even niet goed gekeken, want dat dacht ik eerst ook.
Daar staat dat de driver voor windows 7 is en toch vind windows 7 hem niet compatibel, dus dat vind ik een slechte zaak
Je hebt helemaal gelijk :) Terechte review dus :)
wat verwacht je ook van een 35 euro ding..
ik verwacht eigenlijk vrij veel voor 35 euro.

Op dealextreme staan ze voor minder, met een VIA chipset. En zelfs het geweldige merk Trust heeft ze voor minder. Ik denk niet dat trust veel kan verneuken aan zoiets als dit.