Club 3D Radeon HD 2400PRO AGP Review

didelidoeNewbie 31 oktober 2007, 1.141 views

Club 3D Radeon HD 2400PRO AGP

Pluspunten

• Goede prestaties voor AGP op pentium4 moederbord

Minpunten

• Stabiliteit
  • Drivers laten zich niet installeren

Drivers en compatibiliteit Score: 2
Deze videokaart voldoet zeker NIET aan mijn verwachtingen. Deze kaart heb ik gekocht met de intentie hem te gebruiken voor de hardwarenmatige x264 en h264 decoder die de processor op het moederbord moet ontlasten. Dit is op zich goed gelukt, maar de kaart is zeker niet stabiel.
Op een Pentium4 3Ghz systeem moest deze kaart op een LCD-TV HD-content af kunnen spelen. De processor bleek zijn werk goed te doen want als hij het systeem (verse installatie) niet deed vastlopen was het beeld fantastisch vloeiend. Met name x264 en h264 codering zijn goed weer te geven. .TS (transport streams) geeft geen versnelling. Voor MPEG2 versnelling is extra software nodig die de hardware-decoder gebruikt.

Hét grote probleem was de stabiliteit. Ook zonder enige grafische belasting (alleen de desktop en geen programma's geopend) loopt het systeem regelmatig vast. De drivers die te downloaden zijn vanaf de site van ATI laten zich niet installeren doordat de kaart niet herkend en geaccepteerd wordt. Vanuit de Device Manager in XP zijn sommige versies wel geforceerd te installeren.

Heb jij ook een Club 3D Radeon HD 2400PRO AGP?

Wat dacht je van een defecte videokaart?
Wat is dit voor kaart? En over de stabiliteit: wat is je voeding?
Gaat over de HD2400Pro zo te zien. verder een Erg korte review.
Dit is een bekende probleem. Het is namelijk zo dat hij wel stabiel draaid op catalyst 7.7, maar dan werkt de hardwareversnelling niet. De nieuwere control centers ondersteunen geen APG. Daardoor wordt hij erg onstabiel als je de drivers toch geforceerd installeert. Ik heb de kaart zelf ook, vandaag te horen gekregen van club3d dat er binnen een maand een update komt die wel AGP ondersteunt die dan de uvd ook actief heeft :)
Werkt de PCIe versie van wel goed? Ik wil er namelijk ook eentje voor videodecodering.

Enig idee van het stroomverbruik?
Is een kaart als deze ook passief te koelen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil een passief gekoeld Pentium-4/AGP systeem upgraden met h.264 acceleratie, maar passieve koeling is een voorwaarde.
Heb de kaart ook gehad een tijdje geleden. Herkenbare verhalen die je daar vertelt. Drivers installeren wil niet, random freezes etc...

Gezien de lage prijs kan ik maar één ding concluderen, ze moeten er vanaf! Al vind ik het nog te hoog voor zo'n waardeloos product.