Cooler Master Centurion 5 II zwart Review

mercury17 14 maart 2012, 1.399 views

Cooler Master Centurion 5 II zwart

Pluspunten

• Behuizing is wat gewicht betreft niet te zwaar en biedt voor extra case-fans voldoende ruimte.

Minpunten

• Slecht afgewerkt, veel scherpe randen en de backplate opening is verkeerd geplaatst, c.q. te klein waardoor 2 bevestigingspunten niet bereikbaar zijn.

Deze behuizing komt er in mijn beoordeling niet best uit omdat:

1) er zijn geen doorvoeren voor vloeistof-koeling aanwezig.
2) tijdens het monteren van de diverse onderdelen heb ik tot 2x m'n handen open gehaald aan vlijmscherpe randen van de 3,5" drive-bay unit en een scherpe popnagel die uit de 5,25"bays stak.
3) na plaatsing van een Atx moederbord zijn de SATA-aansluitingen erg moeilijk bereikbaar, tenzij je kabouter-handjes hebt.
4) misschien wel de grootste ergernis: de uitsparing in de achterplaat waardoor je normaal gesproken de backplate van je cpu-koeler monteert is OF verkeerd gepositioneerd OF te smal gehouden waardoor in dit geval het moederbord moest worden uitgebouwd om de backplate fatsoenlijk te kunnen monteren.

Deze behuizing is wat dat betreft geen aanrader hoewel het in mijn ogen een "low budget" behuizing is.

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 II zwart?

Deze 'review' komt er in mijn beoordeling niet best uit omdat:

- je alleen maar negatieve punten verteld
- de 'review' veel te kort is
- ontbreken van foto's

:D
Ik heb dit systeem niet voor mezelf gebouwd maar voor een ander, op lokatie. Gezien ik een handicap heb is het voor mij niet te doen om allerhande onnodige zaken als een camera mee te slepen..
Ach, als het puur een toelichting is op zijn verkortte review, dan hoef je er toch geen hele tekstlappen neer te zetten?
Mercury17 meldt wat hij tegenkomt en wat hij niet goed vindt, en dat is soms ook voldoende.
Hij kost 55euro...
Ja, maar dan kan hij op zijn minst foto's plaatsen van wat hij bedoeld :Y
Wil je a.u.b. mijn verklaring bij de 1e reactie lezen..?
Dank je..
Overheen gelezen. 8)7 O-)
Misschien wel handig om de reden van de aanschaf te vermelden (nieuwe case, of omdat je nog wat oude onderdelen had staan die je toch wilde gebruiken??)
Een goede review,kort maar krachtig prima.
Maarja wat verwacht je van een budched kast ?
Foto's ? die vind ik wel op het net.
mercury17 heeft precies aangegeven,indien ik deze kast zou willen kopen,de voor en tegens.
Daar gaat het uiteindelijk om.
Wat betreft de backplate opening,daar kampen meerdere type Cooler Masters mee bv de HAF 722 deze staat hier opgesteld.
Een dremel bied soms uitkomst