Specificaties 64GB microSDXC, ¤0,452 per GB - Bekijk alle specificaties

Sandisk Mobile Ultra microSDXC 64GB Review

vincenttor 14 maart 2012, laatste update op 7 november 2012, 2.616 views

Sandisk Mobile Ultra microSDXC 64GB

Pluspunten

Minpunten

• schrijf snelheid is erg laag 6.8 mb/s
  • prijs
  • Kaartje is al kapot !
  • Kan niks meer verwijderen van de kaart en of bij schrijven.
  • Zodra ik de kaart in de computer doe dan zie ik alle files, ik kan er bestanden bij zetten en zelfs verwijderen maar als ik de kaart verwijder uit het systeem en weer terug er in plaats dan staat alles weer als voorheen en zijn de bestanden weer terug en de gene die ik erop heb gezet verdwenen.

Heb totaal geen tests gedaan of iets dergelijks, kaartje net binnen gekregen voor mn S2 telefoon.
Ga morgen op vakantie wilde wat extra opslag en er staat Class UHS.
Daar is weinig tot zeg maar niets van te merken.

Snelheid die ik krijg met files van 1 gig kopiëren komt gemiddeld op 6.8 mb/s

Via een SD adapter en de computer die ik hiervoor gebruik is een asus n53sv
Zodra ik terug ben zal ik uitzoeken hoe en welk test programmaatje ik hier op los kan laten ben hier namelijk nog niet zo in thuis,.

Maar wilde toch dit even kwijt aangezien ik best teleur gesteld ben in de snelheid.

Heb jij ook een Sandisk Mobile Ultra microSDXC 64GB?

Ik heb de kaart gekocht en vandaag binnen gekregen 14-3-2012
Ben totaal niet thuis in test software zal dit ook nog erop los laten zodra ik terug ben van vakantie curaçao ;)
Deze aangeschaft voor wat meer geheugen/muziek/filmpjes erop te zetten maar met bestanden met een formaat van 1 gig erheen kopiëren gaat treurig langzaam.

Snelheid die ik voorbij zie komen terwijl het systeem/harddisk verder niks bijzonders doen is 6.8 mb/s

Wilde alleen even dit achterlaten want ik ben zeer teleurgesteld zo op het eerste opicht.
Meer info volgt.
even tussendoor, we zijn enkele maanden verder en op mysterieuze wijze is de kaart kapot.
alsof er een schrijf/delete beveiliging op zit want niks werkt meer
Ik heb sinds een paar weken hetzelfde euvel met deze kaart: http://tweakers.net/price...osdxc-64gb-+-adapter.html

Het lijkt inderdaad alsof de kaart nu beveiligd is tegen schijven!! Dit merkte ik op nadat ik enkele routeplanners met offline kaarten had getest waarbij grote bestanden worden gedownload naar deze kaart.

Het enige verschil met jouw kaartje is dat op de mijne het symbool voor "UHS Speed Grade 1" staat vermeldt.

Wat heb jij uiteindelijk met jouw kaartje gedaan?
kaartje is de vuilnis emmer in gegaan, de mensen bij sandisk zijn niet erg behulpzaam en hebben het erop gegooid dat de S2 deze kaart niet accepteerd en daarom kapot heeft gemaakt.
End of story....
Geen sandisk bende meer voor mij dus al is het uit principe
Op welk merk ben jij overgestapt? Of geen 64GB microSD meer aangeschaft?
Nee niet meer aangeschaft. Was ook zeer teleurgesteld in de schrijf en lees snelheid.
Misschien dat ik er nog 1 aanschaf heb ondertussen een galaxy s3 ingebruik en de 32 gig begint aardig vol met video en foto en rommel te raken. Kan wel iets meer bij gebruiken.

Verzonden via me telefoon vandaar de vreemde zins opbouw. Hrt
Allereerst wil ik beginnen met te zeggen dat het goed is dat je je ervaringen deelt, ook al zijn ze negatief. Misschien helpt dit anderen bij het voorkomen van een miskoop.

Ik heb echter wel veel vraagtekens bij de onderbouwing. Het is prachtig om een Ultra High Speed kaartje te kopen, maar de apparaten waar je het in stopt moeten er wel gebruik van kunnen maken. Ik heb zelf een class 10 sd-kaartje in mijn SII zitten en de overdracht snelheid is dramatisch slecht. Dit wijt ik echter niet aan het sd-kaartje, maar aan mijn mobiel. Vergelijk het met een usb 3 harde schijf aansluiten op een computer met alleen usb 2 poorten. Fantastisch dat je usb 3 hebt en de verpakking van die schijf zal hoge snelheden beloven, maar in de praktijk zal er niets van waargemaakt worden. Dit ligt echter aan het gebruik en niet aan het product.

Uiteraard blijft het wel raar dat het sd-kaartje op een gegeven moment niet meer werkte op je mobiel. Maar ook hierbij is het jammer dat je niet aangeeft wat je hebt geprobeerd om het op te lossen. Als we immers de oorzaak niet weten, valt lastig te stellen dat het aan het sd-kaartje ligt. Het klinkt alsof je niet eens op andere apparaten hebt gekeken of het kaartje daarin wel werkte.

[Reactie gewijzigd door Opinion op 10 oktober 2013 08:47]

Natuurlijk heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd het kaartje aan de praat te krijgen, ben niet zo een idioot die even het kaartje weg gaat gooien omdat hij niet meer werkt in mn telefoon of welk apparaat dan ook.
Voor mij had het weinig toegevoegde waarde om de waslijst op te schrijven wat of ik geprobeerd had aangezien ik hier toch wel snel enkele uren of langer mee bezig ben geweest allemaal tools te downloaden en lezen op XDA forum bijvoorbeeld of mensen ook problemen zoals mij hebben gehad.

De schrijfsnelheid ging met name over dat hij super traag was in de computer zoals al te lezen is in de post.
De snelheid in de telefoon heb k niet eens getest want het ging mij met erom dat ik een lading filmpjes en foto's er vanaf kon trekken en wat mp3 livesets erop kon zetten met enige snelheid zoals ik bij een oud 16gig kaartje gewend was die met 11 mb/s en soms schreef.

De 64gig kaart zakte na verloop van tijd in van 6,8mb/s naar 3 mb/s schrijven zowel als lezen wat soms iets sneller ging maar erg onstabiel. (dit allemaal op een computer)
Heb ook zoals beschreven contact opgenomen met de fabrikant en die gaf 0 op het rekest.