Tizzbird F10 Review

Dyoma 13 maart 2012, 3.344 views

Tizzbird F10

Pluspunten

• Snel opstarten vanuit standby
  • Mooi vormgegeven/ klein design

Minpunten

• Slechte film scrapper voor het ophalen van meta informatie
  • Aantal aangegeven fucties valt tegen / zijn niet beschikbaar
  • geen aanvullende informatie / handleiding beschikbaar

Geluidskwaliteit Score: 4
Na een tijdje getwijfeld te hebben tussen de Tizzbird F10 of de Popbox V8 toch met de Tizzbird thuis gekomen. Het eerste wat opvalt na het uit de doos halen van het apparaat naast het ontzettend lage gewicht van het product is het ontbreken van een handleiding.
Na het aansluiten van de kabels en het inschakelen wordt al snel duidelijk waarom er geen geschreven handleiding bij zit. Het hoofdmenu bestaat uit een overzichtelijk scherm met daarom een zes tal Coverview knoppen. Na het inschakelen van het netwerk komt meteen een melding in beeld dat er nieuwe firmware beschikbaar is. Echter verschijnt bij het installeren direct een Android mannetje met een uitroep teken. Zonder verdere melding o.i.d. heb ik het apparaat uitgeschakeld na ong. 15 minuten. Nog twee maal geprobeerd te updaten helaas zonder succes. Bij een druk op de home knop verschijnt er ineens tekst waarin staat dat mijn externe hard schijf niet gemount kan worden.
Een andere schijf (USB Stick) geformatteerd in Fat16 en deze aangesloten. Vervolgens kan er wel ge-update worden.
Na de update de films folder geopend. Hier zie je een overzicht van alle media bestanden op de externe harde-schijf. Met een druk op de knop begint het apparaat te zoeken naar relevante meta informatie. Echter wordt een groot deel van de films niet herkend. Ook maakt het apparaat geen onderscheid tussen Films en TV series. Deze worden per aflevering gewoon door de films weer gegeven. Hierdoor ontstaat een wat rommelig overzicht. Ook valt op dat het niet mogelijk is om de weergave aan te passen. Standaard staat deze in het film overzicht op tegels welke volgens het menu aangepast moet kunnen worden naar eventueel coverview en nog 5 andere opties. Helaas ontbreekt deze optie op de F10.
Na deze ervaringen toch maar wat informatie over het product via internet opgezocht. Helaas blijkt er bar weinig te vinden te zijn over het product. Over zijn grote broer Tizzbird F30 is wel van alles geschreven.

Al met al ontstaat het gevoel dat dit inderdaad het kleine broertje is van de F30. Een groot deel van de aangegeven opties voor de F10 zijn alleen beschikbaar voor de F30. Ook ontbreekt er goede ondersteuningsinformatie voor de F10. Op de website van de fabrikant is bijv. alleen de handleiding van de F30 beschikbaar.

Heb jij ook een Tizzbird F10?

Het lukt mij maar niet om deze upgrade voor elkaar te krijgen. Gebruik een 1Gb usb key met FAT 16 indeling. Maar bovenbeschreven gedrag : (vroegtijdig beeindigen upgrade) blijft maar voortduren.

Kun iemand mij helpen?
Aardig eerste indruk. Heb zojuist met de 1dayfly actie een F30 aangeschaft. Kom er nu pas achter dat er ook een F10 versie die eigenlijk voldoet, want ik ga geen HDD installeren...scheelt toch flink wat duiten.

Maar wat voor verschillen bemerk jij dan tussen de F10 en F30? Voorzover ik kan zien is het enige verschil de mogelijkheid een HDD te installeren. Overigens staat er op de site (Inmiddels) wel een handleiding voor de F10. Ik zie wel dat er verschillende firmwareversies zijn voor beide apparaten.
Ik heb een F10 aangeschaft. Maar het lukt mij play store goed te installeren!

Iemand een idee?