Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G500 Review

Caidev 12 maart 2012, laatste update op 12 maart 2012, 826 views

Logitech G500

Pluspunten

• stevige bouw
  • geen beperkingen drivers
  • instelbare dpi
  • ligt lekker in hand(grote hand)

Minpunten

• scrollwiel
  • prijs

Ik heb deze muis gekocht omdat mijn Logitech G5 kapot was gegaan. Ik heb er meteen een Steelseries QcK er bij gekocht omdat bij mijn oude G5 de onderkant letterlijk weg was gesleten. ik geef toelichting op de sterren die ik heb gegeven. ik heb strek getwijfeld tussen de cyborg R.A.T 5 en deze, maar omdat de R.A.T 5 was uitverkocht en ik vertrouwd ben met de Logitech G-series(G110+G35) ben ik toch voor de G500 gegaan.
Algemene beoordeling:
Ik heb de muis bij Mycom gekocht. De muis zit in de bekende doos van logitech. de handleidingen, gewichtjes en drivers zaten er keurig in.
Ergonomie:
Ik ben goed te spreken over de ergonomie van de muis, hij ligt lekker in mijn hand en hij voelt goed aan. alleen vind ik dat de knoppen bij de duim een beetje raar zijn ten opzichte van de rest van het ontwerp, ik had liever de oude knoppen van de G5 gehad. verder vind ik dat hij wel een beetje "zweterig" is, ik krijg een beetje een natte hand na een uurtje gamen.
Functionaliteit:
Alle knoppen op de muis kun je aanpassen wat ik geweldig vind, de 3e knop bij de duim is ook een verbetering ten opzichte van de G5. Er is alleen 1 minpunt, het scrollwiel. ik vind het waardeloos. het voelt veel te los aan en je kunt een beetje stroef knopje indrukken en dan kan je snel scrollen maar het is allemaal wat losjes waardoor het niet goed aanvoelt.
Precisie;
De muis is heel precies icm mijn muismat. het enige jammere is dus het scrollwiel wat heel los is dus dan druk je snel een andere knop van het scrollwiel in.
Vormgeving:
ik vind het printje echt lelijk, maar dat vind ik eigenlijk van alle game-muizen van logitech. ik erger me er niet zo aan.
Bouwkwaliteit:
de muis voelt stevig aan behalve het scrollwiel maar dat heb ik hierboven al uitgelegd.
Drivers:
Het uiterlijk van de drivers had anders gekund. verder ben je wel vrij om alles in te stellen wat ik heel fijn vind.
Prijs:
ik heb hem voor 50 euro aangeschaft, wat ik wel wat duur vind. ik vind 40 euro beter passen.

Heb jij ook een Logitech G500?

via het internet is hij makkelijk voor 40 euro te vinden dus kan je die negatieve eigenschap weglaten :)
(heb hem zelf op conrad gekocht)

en die knoppen bij de duim is gewoon een kwestie van gewoon worden, kvind ze super handig nu (audiovolume higher/lower en max screenen van programma als middelste)

persoonlijk vind ik het draaiwiel niet te los en de volledig Loss Gehen stand is handig om door pdf's te gaan bv :P
Foto's zouden welkom zijn.
Ik zal fotos bijvoegen.
Ik vind deze muis zelf vreselijk qua accuraatheid.... had deze muis en ben overgegaan op de G400...... duidelijk veel betere aim! Optische werkt veel fijner, mijn buurjongen had deze G500 ook weggedaan.. vond het ook niets.

De 500 is ook veel te zwaar en scroll wiel voelt kapot.

Mischien leuk om eens een G400 erbij te kopen.,,

[Reactie gewijzigd door A87 op 15 maart 2012 21:56]

Dan ben je dus meer een preciesie-gamer, ik heb hem expres op zwaarte uitgezocht(heb ook alle 4.5 gewichtjes er in) en ik heb mijn dpi laag zodat ik meer "controle" heb. Het scrollwiel is niet goed nee maar na een tijdje went het wel redelijk. En nee ik ga niet voor de leuk nog een muis van 40 euro er bij kopen(heb wel wat beters te kopen)