Nexus 70mm Real Silent Fan, 70mm Review

dsdesigning 12 maart 2012, laatste update op 12 maart 2012, 1.062 views

Nexus 70mm Real Silent Fan, 70mm

Pluspunten

• Zeer stil
  • 7 bladen i.p.v 9 bladen (staat mooier)

Minpunten

• Karige verpakking
  • Geen schroeven meegeleverd
  • Uiteindelijk heb ik de fan met een ijzerzaagje moeten aanpassen

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Ik kocht deze fan als vervanging voor mijn standaard boxed-fan van Delta. Eenmaal aangekomen bij de verpakking, kun je zien dat het zeer minimaal is verpakt, namelijk niets meer dan een plastic doosje met een fan erin. Dus geen schroeven e.d. Eenmaal de fan uit de doos gehaald, zie je een mooie fan met geen poets-pas, gewoon standaard zwart. De fan heeft 7 bladen i.p.v de standaard 9 bladen die ik had, persoonlijk vind ik 7 bladen ook mooier staan, en het is uiteraard ook steviger.

Maar eenmaal kijkend naar de schroefgaten zag ik dat er geen schroefdraad in het plastic omhulsel van de fan zat. Op zich geen punt als je de juiste schroeven hebt, echter worden deze er niet bijgeleverd. Aangezien de fan (deze dus / 2,5cm) dikker was dan mijn vorige ging het ook niet lukken met de oude schroeven omdat deze simpelweg te kort zijn. Dus ik de stad in om op zoek te gaan naar de juiste schroeven. Na de bouwmarkt, computerspecialist & de oud-ijzerhandelaar bij langs te zijn geweest kwam ik tot de conclusie dat deze schroeven niet bestaan, belachelijk! Vreemd dat de fan zo word gemaakt, en er geen schroeven bij worden geleverd, dus er zat nog maar een ding op: De fan met een ijzerzaagje aanpassen. Uiteindelijk is dit gelukkig prima gelukt, en de fan zit mooi op z'n plek in de pc!

De fan is zeer stil, zoals we verwachten mogen van Nexus, dus al met al toch nog een redelijk goede koop, want daar doe ik het uiteindelijk voor. Maar hoe ze dat bij Nexus in gedachten hadden met die schroefjes? Geen idee!

Heb jij ook een Nexus 70mm Real Silent Fan, 70mm?

Ik heb hier zelf de 120mm Real Silent Case Fans, maar daar zitten inderdaad geen schroeven maar siliconen fanmounts bij. Deze geven geen trillingen door aan de kast, waarmee resonantie verleden tijd is. Bovendien zijn met de fanmounts geen schroefdraden nodig in de ventilatorbehuizing.

Ze zien er zo uit: klik. Weet je zeker dat deze er niet bij verpakt zaten?