Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LK450 Review

Blue_Fear 12 maart 2012, laatste update op 12 maart 2012, 2.146 views

LG 32LK450

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitsberhouding
  • Goede kleurweergave en hoog contrast
  • Automatische helderheidsaanpassing aan omgeving

Minpunten

• Matige vormgeving en bouwkwaliteit
  • Niet gemaakt om op te hangen aan de muur

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ongeveer 2 maanden geleden deze tv gekocht. Ik zocht een 32 inch televisie met een goede prijs/kwaliteitverhouding en na veel reviews bekeken te hebben twijfelde ik tussen de Samsung LE32D550 en de LG 32LK450. Uiteindelijk heb ik voor de 32LK450 gekozen omdat deze iets goedkoper was en de featureset nagenoeg gelijk was. Ook heb ik een CAM module gekocht in combinatie met Ziggo digitale televisie.

Featureset
De tv biedt veel opties zoals 3 HDMI poorten en 2 USB poorten. Op de USB poort kan een externe HD aangesloten worden of een USB stick. Helaas wordt alleen DivX ondersteund dus HD films bekijken zit er niet in. Ook mis ik DLNA wat op de Samsung wel zit maar aangezien ik momenteel geen toepassingen daarvoor heb vond ik dat niet zo belangrijk.

Kleurweergave, contrast en helderheid
Een leuke feature van de tv is de modus dat de tv zijn helderheid automatisch aanpast aan de omgeving. Als je het licht uitzet dan gaat de helderheid automatisch omlaag. Erg fijn als je in het donker vanuit je bed tv wil kijken zonder last van je ogen te krijgen. Je kunt dit ook uitzetten als je wil. Kleuren zijn helder en contrast is erg hoog. Full HD ziet er gewoon prachtig uit, ook van heel dichtbij.

Vormgeving en bouwkwaliteit
Het verschil met duurdere tv's is dat de rand gewoon vrij dik is en de diepte van de tv ook relatief hoog is. Mocht je je hier aan storen dan zal je toch ongeveer 100 euro meer moeten uitgeven voor bijvoorbeeld de Samsung 32D5000. Ik heb een muurbeugel gebruikt en de achterkant lijkt van erg fragiel plastic. Hij kraakt dan ook flink als ik hem wil draaien en ik hoop dat hij niet afbreekt over de tijd. Verder is LG zo slim geweest om de powercable haaks te maken. Erg handig voor als je de standaard gebruikt maar zeker niet handig als je hem op wil hangen. Ik heb dus een nieuwe powercable moeten kopen...

Heb jij ook een LG 32LK450?