Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec One Hundred Review

Ircghost 12 maart 2012, laatste update op 12 maart 2012, 734 views

Antec One Hundred

Pluspunten

• Solide bouw
  • Fijne bay bovenkant
  • Mooie afwerking
  • Genoeg kabelmanagment
  • Ingangen voorkant
  • Veel roosters
  • Makkelijk toegankelijk

Minpunten

• 1 SSD-bay
  • Te korte audo-kabel
  • Weinig ruimte extra kastkoeling

Bouwkwaliteit
De constructie van de Antec honderd is behoorlijk solide, op de bovenkant zit ook een mooie bay. Deze gebruik ik voor mijn externe HDD (3.5cm), die ligt daar in een lichte hoek mooi in. De afwerking is mooi met een matzwarte paint-job. De voorkant is makkelijk te verwijderen door 3 knopjes in te drukken en vervolgens de voorkant weg te drukken. Op de voorkant zitten 4XUSB 2.0 poorten, Microfoon & Headset 3.5" ingangen, HDD activiteit en power lichtjes en uiteindelijk de powerknop. Het enige wat hier echt mist is de reset knop. Gelukkig heeft mijn moederbord wel een resetknop op de achterkant dus daar kan ik wel weer goed bij.

Inbouwmogelijkheden
Ik heb zelf deze pc in elkaar gezet dus ik heb wel enige ervaring met het in elkaar zetten van alle componenten. Voor een gemiddelde toren (qua grootte) kun je eigenlijk overal goed bij. Zoals ik hierboven zei kun je gemakkelijk bij de voorkant komen en alle panelen zijn makkelijk te verwijderen door het gebruik van duimschroeven en sliderails. De kast ondersteund de 3 voornaamste soorten moederborden dus dit is ook altijd een voordeel, gebruik zelf het grootste format en dit past dus gewoon. De onderkant van de kast is dan wel echt vol.

Ik heb tijdens de installatie wel 2 nadelen gevonden: de kabel van de audio (aan de voorkant) kan nauwelijks terechtkomen bij de audio ingangen onderaan de moederborden. Dit zou makkelijk passen bij een kleine/geen videokaart. Maar aangezien ik best een grote videokaart heb stond de kabel nu redelijk op spanning, daarom heb ik die op een andere audio-poort aangesloten (niet meer HD)

Daarnaast is er maar n plek voor een SSD, nu heb ik gelukkig nog maar n SSD maar bij mijn volgende ga ik dus wel een probleem krijgen met de montage.
Er zit wel een extra plaat tussen de achterste plaat en het moederbord, deze levert meer dan voldoende ruimte voor het wegwerken van kabels, er zijn ook meerdere grote gaten gemaakt zodat je de kabels op verschillende plekken kunt wegwerken en weer te voorschijn kan toveren.

Koelingsmogelijkheden
In de kast zitten genoeg roosters (de voorkant is bijvoorbeeld n groot rooster) om koelingsmogelijkheden te bieden. Er zitten ook al standaard 2 koelers ingebouwd in de boven en zijkant. Deze koelers doen hun taak, maar ze zouden wel wat sterker mogen zijn. Er is echter voor de bovenste koeler nauwelijks ruimte om een grotere te instaleren omdat die nu al recht tegen het moederbord aanzit. Dit is dus iets minder ideaal. Er is in de kast nog wel ruimte voor een grotere CPU-koeler, dit ben ik dan ook wel in de toekomst van plan. Maar voor echt grote projecten mis je wel ruimte. (een kleine waterkoeler kan nog net wel)
De fans zelf zijn behoorlijk stil, ik draai ze altijd op maximaal (in de bios ingesteld), de pc staat in mijn slaapkamer en ik hoor het nauwelijks.

Modbaarheid/overige
Ik ben niet echt van mening dat er veel te modden valt aan deze kast. Alle kanten van de kast hebben eigenlijk wel een functie en het zit allemaal dus behoorlijk vol. Daarnaast heb je de vrije ruimte die je nu hebt echt nodig voor daadwerkelijke hardware en dergelijke.

Er zit geen voeding bijgeleverd, dus daar kan ik niks over zeggen.

De prijs is goed voor wat je krijgt; een solide mooie kast met goed kabelmanagment.

p.s. Sorry voor de slechte foto's, maar kon even niet zo snel batterijen vinden voor me normale camera dus nu maar met een andere minderwaardige camera gemaakt.

Heb jij ook een Antec One Hundred?

Kopjes zouden wel werken. En wat voor hardware heb je gebruikt?
Hoe zijn de fans??? (herrie stil)
Welke mogelijkheden heeft de kast?
Als je dit er inzet dan krijg je 3 sterren.
Bedankt voor de tips! Ik heb het ook verwerkt :). Wat voor mogelijkheden heb je het echter over? Ik heb modbaarheid al behandeld.

[Reactie gewijzigd door Ircghost op 12 maart 2012 17:16]

Daarmee bedoel ik mee heeft de kast iets wat anderen kasten niet heeft.
Bijvoorbeeld:
Betere kabelmanagment
Grotere gaten
Backplate montage. etc etc
3 sterren.
Ik ben overigens nog weinig ervaring met het schrijven van reviews, dus als mensen commentaar hebben; graag!