Samsung SSG-3100GB Review

jGS 12 maart 2012, laatste update op 12 maart 2012, 2.113 views

Samsung SSG-3100GB

Pluspunten

• Kapjes aan de zijkant
  • 3D werkt prima
  • Geen vermoeidheid
  • Prijs t.o.v. oplaadbare types

Minpunten

• Niet oplaadbaar?

Kwaliteit Score: 4
Intro
Ik heb deze review met name geschreven om de keuze tussen alle verschillende brilletjes wat gemakkelijker te maken. Zie conclusie en eigenschappen.

Test
Ik heb deze brilletjes getest naast de http://tweakers.net/price...7/samsung-ssg-3050gb.html. Ik vind deze in elk geval het aangenaamst. Dit komt vooral door de zijkanten die er voor zorgen dat je meer in de film wordt gezogen zonder teveel afleiding van wat er zich naast je bevindt.

Verder heb ik nu enkele films in 3D bekeken en ik moet zeggen dat het prima werkt. Bij mij en mijn vriendin is er tevens geen vermoeidheid of iets dergelijks opgetreden.

Het was misschien handig geweest als de brilletjes oplaadbaar zouden zijn geweest. Dat zou ik initieel ook gekozen hebben mocht er een oplaadbare bril bestaan met de kapjes aan de zijkant. Echter vind je 5 stuks CR2025 batterijen al gemakkelijk voor ongeveer 4 euro en wellicht nog goedkoper. De autonomie per batterij zou 70 uur bedragen, dus ik betwijfel sterk of oplaadbaar echt zo'n groot voordeel biedt.

Verder las ik ook nog dat sommige mensen bepaalde brilletjes niet comfortabel vinden. Ik heb zelf geen last ondervonden van het kijken met deze brilletjes op dat vlak. De bril zit prima op het hoofd en je vergeet haast dat je hem draagt terwijl je naar de film aan het kijken bent.

Even terzijde: In de winkel heb ik ook tv's met passieve brillen getest, maar de kwaliteit van het beeld is dan steeds een stuk lager. De actieve technologie heeft wat dat betreft volgens mij zeker en vast de voorkeur.

Al met al kan ik dus besluiten dat je beter voor deze brillen gaat ipv de dure oplaadbare versies te verkiezen zoals ik eerst van plan was. Van de types met batterijen geniet deze zeker en vast mijn voorkeur door de kapjes aan de zijkant. Verder kon ik geen verschil opmerken tussen deze en de http://tweakers.net/price...7/samsung-ssg-3050gb.html.

Tip: Er bestaat ook een pack met 2 van deze brilletjes, op moment van schrijven al verkrijgbaar voor 66 euro! (http://tweakers.net/price...msung-ssg-p31002-kit.html)

Heb jij ook een Samsung SSG-3100GB?

Ik heb dezelfde gekocht icm Samsung 46 inch 3D D6000 serie en hij zit inderdaad goed en dat terwijl ik brildragend ben. Verder is je review niet erg uitgebreid o.a. omdat ik jou kijkervaring ermee mis.
Wat had je nog graag geweten dan mbt kijkervaring ?
Ik word bv na een 45/60 minuten een 3D-DVD kijken een tikje misselijk en krijg hoofdpijn. Vroeg me dus af of dit nu alleen aan mij ligt of dat anderen dat ook zo ervaren.
Nee ik heb er geen last van (staat er ook in): geen vermoeidheid, geen misselijkheid etc. Mijn vriendin ook niet, misschien hebben we beiden geluk of misschien ligt het toch aan de setup?

In mijn geval was het steeds:

- donker in de kamer, geen enkele lichtbron
- geen venster of iets dergelijks rechtover of achter de tv (enkel 1 venster linkerkant)
- scherm = 46 inch, geen idee of kleinere/grotere schermen nu net makkelijker/minder makkelijk voor vermoeiheid zouden kunnen zorgen
ik gebruik hem met de s23a700d, monitor.
De bril is mooi en werkt erg goed!
Helaas zijn deze brillen niet oplaadbaar. Ik vind de methode van draadloos opladen echt de mooiste uitvinding die er is. Dit kan je bijvoorbeeld doen met de CY-SWC1000A