Canon PowerShot S45 Review

Ariemaiden 20 april 2005, laatste update op 20 april 2005, 126 views

Canon PowerShot S45

Pluspunten

• Stevig, goede lens, accuraat. Makkelijk mee te nemen, geen uitstekende lens.

Minpunten

• Geen echte groothoek lens (34mm)

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 4
Ik heb deze camera als 2e digitale camera. Meestal gebruik ik een DSLR, maar dat is soms niet handig om mee te nemen i.v.m. het grote formaat en het gewicht. Vandaar dat ik heb gekozen om een 2e (kleinere) camera aan te schaffen. De S45 ziet er degelijk uit en voelt stevig aan. De lens is van goede(Canon) kwaliteit en de autofocus is redelijk snel en accuraat. Uiteraard zijn er nog wel kleinere camera's te koop, maar dat gaat dan vaak wel ten koste van de bedienbaarheid als je wat grote handen hebt zoals ik. De lens wordt netjes afgeschermd door een overschuif kap die gelijk de camera in en uitschakelt. Handig! Het schuiven van de kap voelt wel eng breekbaar aan, maar ik heb zelf in de twee jaar tijd nog geen problemen ermee ondervonden. Voor een point and shoot camera waarvoor ik hem gebruik is het de ideale camera. het enigste wat ik eigenlijk mis is een 28mm lens voor het betere groothoek werk.

Heb jij ook een Canon PowerShot S45?