WD My Book World Edition 1TB Review

SupaLee 26 oktober 2007, 1.468 views

WD My Book World Edition 1TB

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Op basis van Linux ( je kunt er via ssh in )
  • Lekker klein, je kunt hem overal kwijt.

Minpunten

• Ongeloofelijk traag ( 1mbit interface was voldoende geweest)
  • Niet betrouwbaar

Features Score: 3
Ik heb deze drive twee weken geleden gekocht bij Informatique. Vol verwachting reed ik naar huis en sloot de drive aan op het netwerk. Ik heb thuis een 100 Mbit netwerk draaien dus daar sluit het NAS apparaat prima op aan.

Ik heb een aardig verzameling aan data wat ik graag via een NAS beschikbaar wil stellen op het thuisnetwerk. Tot nu tot deed ik dat d.m.v. een Linux NFS/CIFS server wat op zich prima bevalt. Toch wilde ik een apart NAS kastje om de diensten over te nemen.

Ik wilde als eerste test kijken of de snelheid acceptabel was. Een selectie van 10Gb kopieren naar het NAS apparaat zou dik 2 uur in beslag nemen. Na twee uur was de actie klaar. Ik kon niet echt lachen. Nou goed nog een poging. Volgende kopie opgestart van +/- 100GB. Er werdt mij 15 uur windows tijd voorspeld :-( , nu weet ik dat windowstijd niet/nooit gelijk is aan echte tijd dus heb het afgewacht.

Na 8 uur was de operatie voltooid. Kopieerscherm was i.i.g weg. Toch vertrouwde ik het niet helemaal en vergelijk de twee folders op het NAS apparaat en de NFS/CIFS server. Tot mijn grote schrik was er 'maar' 20Gb van de 100 gekopieerd zonder foutmelding o.i.d.

Ik besloot niet meer verder te testen. Naast het feit dat het r-e-t-e traag is was het ook nog eens onbetrouwbaar. Ik ben niet boven de 1,5 MB p/s uitgekomen. Terwijl een soortgelijke kopieer actie naar de NFS/CIFS machine rond de 8 MB p/s/ ligt.

Terug met dat ding !

Op zoek naar een ander !

Heb jij ook een WD My Book World Edition 1TB?

nou... dit is nog eens een review die klaar en duidelijk is...
we weten waar we aan toe zijn... Supalee
waarom heb je juist voor deze schijf gekozen bij je aanschaf...? Heb je je laten leiden door het design?
hmm,zeker niet geschikt voor een thuis servertje dus, jammer!!
uhmmmm.... Beetje flauw, maar heb je geen duplex mismatches?
bijv. NAS op 100Mb Full <-> switch op auto-auto werkt meestal niet goed.

Beide kanten dezelfde portspeed werkt beter; auto vs auto of 100Mb/FD vs 100Mb/FD.
100Mbit is maar 12,5MB/seconde.
Ik zou zelf nooit een NAS willen die maar 100Mbit aankan, het moet dan toch echt 1Gbit zijn om een beetje normale snelheid te halen.
Maar dat is mijn mening.

Als je van te voren reviews had gelezen had je dit allemaal al geweten.