Specificaties Tower, 7 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

BitFenix Merc Alpha Review

Nikeo 11 maart 2012, laatste update op 11 maart 2012, 1.779 views

BitFenix Merc Alpha

Pluspunten

• Goedkoop
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• SSD bracket niet helemaal je van het.

Dit is een kort bericht over deze kast. Het is niet bedoeld als review maar als kleine waarschuwing. De kast is voor het geld, 31 euro heb ik betaald, een prima aanschaf. Hij ziet er goed uit en heeft bovenop 2 grote plekken voor fans. Als je er echter geen fan in zet dan ziet het er wat kaal uit.

Als je een budgetkast zoekt met ruimte voor een 2,5 inch SSD dan komt deze er al snel uit als je hier op filtert in de pricewatch. In filmpjes van de fabrikant en in specsheets van leveranciers wordt gezegd dat er een 2,5 inch SSD inbouwmogelijkheid is.

Dat is zo, echter: dit is geen net bracket maar er zijn simpelweg 4 gaten in de bodemplaat geboord waar je de SSD op kunt schroeven. Ikzelf durfde het niet aan om mijn dure SSD zo dicht boven de grond te plaatsen. Ook al kan een SSD tegen schokken, het leek me iets te gevaarlijk. Daarnaast bouwde ik deze pc voor een vriend die niet altijd even handig is. Als hij de kast bijvoorbeeld op vloerbedekking zou zetten zouden de pootjes van de kast door het zachte vloerbedekking zakken en als hij zijn drinken zou omgooien dan zou de SSD zomaar onder water kunnen staan. Zo dicht op de grond is het dus.

Staar je hier dus niet blind op en koop er een net 3,5-2,5 bracket voor een euro of 6. Ik heb uiteindelijk de SSD maar met tie-ribs vastgezet door een paar gaatjes in de kast bij de 3,5 inch bays. Leek me veiliger.

Heb jij ook een BitFenix Merc Alpha?

Ik snap het probleem niet, een SSD kan heel wat hebben hoor, dus waarom zou
je hem niet aan de bodemplaat vastschroeven, bij de Antec Three Hundred Two
is dit ook zo.
En als de SSD in de kast zit hoe wil je er dan ooit water overheen krijgen? Misschien
door die 2 fan poorten, maar het lijkt me sowieso geen slim idee om drinken in de
buurt van je computer te zetten.
Er zitten meer gaten in de bodem van de kast. Er kan zo water op/in de ssd komen als je water op de grond laat vallen, vooral bij vloerbedekking waar die kleine pootjes in wegzakken. Al met al: het is ruimte voor een SSD al is het niet luxe
De pootjes zakken dan weg, maar het water blijft bovenop de vloerbedekking liggen? Beetje raar vind ik het hoor.

Je kan hem niet mee in bad nemen, maar voor de rest is dit gewoon een prima manier om te monteren.
Veel SSD's komen standaard met brackets...enne, de mijne ligt gewoon los in de kast :o