Specificaties 15,4" (1680x1050), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus G1S-AK005C Review

sw3at 26 oktober 2007, laatste update op 21 oktober 2009, 1.980 views

Asus G1S-AK005C

Pluspunten

• Design
  • Redelijke prestaties
  • Klein LCD schermpje in het toetsenbord
  • Extra dingen, zoals muis en rugtas.

Minpunten

• Wordt erg warm
  • Accuduur
  • Wordt snel vies

Specificaties:

Als matig fanatieke gamer kwam ik al snel uit op de laptops van Asus, de G1S of de iets wat grotere G2S. Aangezien ik mijn laptop niet alleen gebruik om te gamen, maar ook voor school, heb ik gekozen voor de wat kleinere versie (15,4 inch).

Toen hij voor het eerst uit de doos kwam dacht ik, whooow! Wat een geweldig ding. Hij ziet er super uit qua design. Er is echter 1 nadeel, en dat is dat hij erg snel vies word. Het eerste wat opvalt wanneer je hem aanzet is het kleine LCD schermpje boven je toetsenbord, deze geeft je tijd weer, en de naam van de persoon die wat tegen je zegt op msn. Best handig dus!

Voor de rest typt het toetsenbord heerlijk, en is de MX518 die erbij geleverd word een heerlijke muis om mee te gamen, en kwam zelfs beter uit de test dan de G5.

De laptop voldoet prima aan mijn eisen, ik game af en toe en gebruik grafische toepassingen zoals photoshop. Hij is tot nu toe 1 keer kapot geweest, dit doordat hij niet uit is gegaan toen ik hem dicht deed, de hardeschijf werd te warm, en is dan ook gecrashed. Toen ik dit melde aan Asus werd hij direct de volgende dag opgehaald, binnen 2 weken was hij weer terug, met vista ultimate (Ja verbaasd) . Bedankt Asus, een geweldige service dus.

Binnenkort wat benchmarks

PCMark05 - CPU 5414
PCMark05 - Memory 4392
PCMark05 - Graphics 5349
PCMark05 - HDD 4356
Accutest PCMark05 91 min.
Windows Prestatie index 4.7
WinSAT processor 5.1
WinSAT geheugen 4.8
WinSAT grafisch 5.9
WinSAT grafisch spellen 5.4
WinSAT primaire vaste schijf 4.7

Heb jij ook een Asus G1S-AK005C?

je moet kijken voor een 9cels accu... heb ik iig gedaan en daarna had ik inneens een batterij die UBER lang meegaat ^^ just a hint. Wel vind ik deze revieuw een beetje zwakjes hoor... wil eig wel wat benchmarks horen e.d. ;)
Bedankt voor de hint :) Ik zal er eens naar gaan kijken :D

Verder is dit mijn eerste review, heb die FAQ wel even door gelezen. Ik zal snel wat Benchmarks toevoegen en even mijn review aanpassen.
nu weet ik geen eens wat voorn kaart er in zit.
Zou ik zelf eerst moeten opzoeken, zoals gezegd. Me eerste review, toevallig gekeken naar die van de G2S als voorbeeld. Die blijkt dus ook niet zo geweldig te zijn :D

Ik pas hem vanmiddag aan, aangezien ik nu even bezig ben.
Welke benchmarks zouden jullie graag willen zien? :)

*EDIT*
Maar even wat benchmarks van internet gekopieerd. :)

[Reactie gewijzigd door sw3at op 26 oktober 2007 12:18]

NVIDIA GeForce 8600M GT GPU, External 256MB GDDR3 VRAM

Wow daar moet zeer zeker mee te gamen zijn. en de accuduur een paar minutjes
Maar liefst 91 minuten wanneer alles op 100% draait :)

Deze notebook koop je niet voor de accuduur, maar voor prestaties.