Samsung i900 Omnia Millionaire pack Wit Review

Johannes77 10 maart 2012, laatste update op 8 augustus 2012, 402 views

Samsung i900 Omnia Millionaire pack Wit

Pluspunten

• Ik heb niets hoeven betalen voor dit toestel.
  • Er kan een geheugenkaartje van 16 GB in

Minpunten

• Toestel is volledig waardeloos
  • Weinig apps voor WM 6.1

Ik weet dat deze telefoon al ouder is, maar op tweakers.net zag ik van deze versie van de Omnia nog geen review. Niemand zal dit toestel nieuw kopen, maar ik hoop dat iemand die naar tweedehands toestellen kijkt nog even verder kijkt.

Ik heb deze telefoon gekregen toen mijn vriendin een telefoon mocht uitzoeken bij een nieuw abonnement. Hiervoor had ik een Nokia N70, ondanks dat hij een keer een volledige machinewas had mee gemaakt nog steeds werkend. Omdat qua mogelijkheden de Omnia uitgebreider was, en ik veel broekzak gesprekken had, ben ik graag overgegaan op de Omnia.

Mijn verwachtingen voor de telefoon waren dat ik hem als telefoon kon gebruiken, bellen smsen, en wat muziek er op kon zetten.

Vlak voor zij het nieuwe abonnement afsloot is het scherm vervangen, aangezien hij aan de rechterzijde geen touchreactie meer vertoonde. Nu heb ik de telefoon iets meer dan een jaar in gebruik, en gaat het scherm weer achteruit. Drie maal raden waar? Juist! De rechterkant van het scherm begint weer achteruit te gaan.

Daarnaast is het toestel niet betrouwbaar. Als ik gebeld word, kan het zijn dat ik hem niet hoor omdat het volume opeens uit staat. Ik heb daarom altijd de bijgeleverde draadloze headset in mijn oor geprikt. (rand om het oor is afgebroken, want dat was gemaakt van het meest waardeloze plastic).

Ook is toetsenblokkering bij Samsung geheel subjectief... Toetsen aan de zijkant die het volume bedienen vallen niet onder de toestenblokkering. Mij ontgaat de logica daarvan.

Voor Windows Mobile 6.1 zijn weinig apps

Heb jij ook een Samsung i900 Omnia Millionaire pack Wit?

Redelijke review. Beetje kort, en buiten de negatieve ervaringen wordt er verder niet echt op de overige features van de telefoon ingegaan. Maar, gezien het toestel al jaren oud is, denk ik ook niet dat er nog echt iemand op een meer in-depth review zit te wachten ;)

Dit toestel is simpelweg gewoon oud. Ten tijde van de release was het al niet een van de beste toestellen met betrekking tot de user interface, stabiliteit, en kwaliteit (jammer, want het werd wel als flagship gemarket). Maar je moet je dan ook bedenken dat dit toestel van begin 2009 is. Ouder dan drie jaar, dus. In electronica-jaren is dit ding praktisch een dinosaurus. Voor een toestel wat destijds al veel klachten ontving en veel problemen ondervond, zal hij de tand des tijds des te slechter hebben doorstaan.

Android toestellen waren destijds (in europa althans) nog niet op de markt. De Iphone 3G was het beste alternatief op smartphone gebied, en hoewel innovatief was ook die natuurlijk nog niet een powerhouse zoals we ze tegenwoordig gewend zijn. Nokia begon aan de lange lijdensweg van steeds onstabielere Symbian releases en mislukte experimenten (de N70 t/m de N95 waren de laatste redelijk degelijke Nokia toestellen destijds) en waren verder ook nog geen "smartphones" te noemen. Dit waren de zogeheten "feature phones". Apps, zoals we ze nu kennen - en dan met name met betrekking tot volume van aanbod, diversiteit, en functionaliteit - hoefde je daar niet of nauwelijks op te verwachten.

Voor een huis-tuin-en-keuken gebruiker met lage eisen kan dit ding er misschien nog nt mee door, mits je 'm gratis kan overnemen (of er hooguit een symbolisch tientje aan hoeft uit te geven), en dat alleen mits je echt in hoge nood zit om een mobieltje te bemachtigen. Anders raad ik iedereen aan om een paar tientjes extra uit te geven aan een budget android toestel, of een tweedehands Iphone 3G(s) o.i.d., met veel meer mogelijkheden en gebruiksgemak. Dat, f eventjes doorsparen om van n van de huidige flagship of mid-range modellen te genieten (zoals een Samsung Galaxy S een HTC Sensation of een Iphone 4)

[Reactie gewijzigd door Seroth op 11 maart 2012 03:36]

Beste Seroth,
Ik ben het zeker met je eens dat het toestel wat ouder is en dat het alleen op de tweedehandsmarkt voorkomt. Dat daar veel betere telefoons te verkrijgen zijn, is juist reden dat ik mijn review heb geschreven. Ik sluit me dus volledig bij je aan. Voor kleine bedragen is veel meer te krijgen.