Samsung Syncmaster 245B Zwart Review

blastR 9 maart 2012, laatste update op 10 maart 2012, 361 views

Samsung Syncmaster 245B Zwart

Pluspunten

• All-round monitor
  • 1920x1200 resolutie

Minpunten

• TN paneel (beperkte kijhoek)

De Samsung Syncmaster 245B.

Specs:
24" 5ms TN paneel met d-sub en dvi ingang (HDCP compatible) op een native resolutie van 1920x1200.

Review:
Heb de monitor ooit gekocht als "all-round" gaming monitor.

Als ik me het goed herinner was dit ook een van de eerste low budget/betaalbare game compatible 24" schermen.

Gebruik de monitor nu ongeveer 2 jaar en ben nog steeds tevreden.
Met games komt hij nog prima mee, first person shooter heeft hij ook geen problemen mee!
Het enige nadeel is de bekende " beperkte kijkhoek" van een TN paneel.

De bedieningsfuncties en menus zijn simpel en doeltreffend.
In het menu kan de scherpte, contrast, helderheid ingesteld worden.
Tevens zijn er diverse presets "magic-bright" te selecteren voor text verwerking, internet gebruik of gaming. Ik heb hier nooit gerbuik van gemaakt. De presets zijn naar mijn mening overbodig.

Pixel defecten - GEEN! ;)

Ze zijn naar mijn weten niet meer (nieuw) verkrijgbaar.

Volledige review volgt!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 245B Zwart?

Deze monitor ook 3 jaar in mijn bezit gehad.
Helaas voeding kapot, bekend probleem, ontwerpfout: