BTO X-Book18CL36 Review

o0nigel0o 5 maart 2012, laatste update op 5 maart 2012, 1.345 views

BTO X-Book18CL36

Pluspunten

• Goede koeling
  • geweldig grafische prestaties met de SLI enabled gtx 560m videokaarten.
  • 3 hardeschijf plaatsen
  • Mooi en goed scherm, berschermt met plastic voor plaat.
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• G knoppen kunnen maar 3 toets aanslagen pakken en geen programma's

De P180HM of BTO 18cl36 is een ultiem systeem voor alle laptop gebruikers.

Mijn setup:
2x gtx 560m
i7-2670QM 2.2ghz~3.1ghz turbo
12GB 1666mhz kingston HyperX
Intel 6200 N ultimate netwerk kaart
1x 128GB sata 3 SSD
2x 500GB sata 2 7200 RPM

De combinatie van power en accuduur is zeer goed en kan dus op veel locaties gebruikt worden.
Persoonlijk heb ik met het gewicht en de grote van de laptop geen probleem.
De bijgeleverde tas zorgt voor een goede bescherming en zit ook goed op je schouder.

Kwa prestaties is dit het beste van het beste. De bijgeleverde SLI enabled 2x gtx560m zorgen voor een ultieme performance op je 18.4 inch HD scherm.

Tot nu toe heb ik deze games op maxed out settings gespeeld zonder lag vanwege lage fps:
Crysis 1&2 fps: 35-45
Skyrim fps: 50-60
Counter strike source fps: 300
Left 4 Dead 1&2 fps: 60-70
anno 2070
Saints row 3 fps: 45
Battlefield 3 fps: 40-50

Dit zijn enkel een aantal voorbeelden die ik getest heb op maximale performance.

Natuurlijk is het ook belangrijk dat de koeling en het geluid goed is.
De 18cl36 heeft daar totaal geen problemen mee, de dubbele videokaarten zullen niet boven de 90 graden raken met welke game dan ook.
Dit komt door de 3 cooling fans aan de onderzeide.

Met burnin tests heb ik deze temperaturen gemeten, alles draaide toen op maximaal vermogen:
CPU: 80c
GPU: 92c
HDD: 46c

Het geluid is goed te doen.
Zelfs met de koeling volop draaiend is het geluid nog te overzien.
Er zijn genoeg andere laptops die maar 1 cooler hebben en meer geluid produceren.

Omdat er standaart 3 hardeschijven in passen kan je raid configuratie en/of ssd's toevoegen en toch genoeg geheugen hebben.

Ik hoop dat meer mensen voor BTO kiezen want ze hebben geweldige laptop's voor hele mooie prijzen vergeleken met DELL,ACER,HP etc.

Heb jij ook een BTO X-Book18CL36?

Ik vind je negatieve punt van Groot en flink gewicht niet passen bij zo'n laptop.
Ik citeer uit je review:
mijn setup:
2x gtx 560m
i7-2670QM 2.2ghz~3.1ghz turbo
12GB 1666mhz kingston HyperX
Intel 6200 N ultimate netwerk kaart
1x 128GB sata 3 SSD
2x 500GB sata 2 7200 RPM
2x GTX 560m en 12 GB Ram + 2x 500 GB hdd, trekt dit gewicht aardig omhoog. Je moet weten, dat zulke laptops alleen mee gaan naar game party's of ze gaan mee met vakantie om tijdens de regen of in de avonduren, een potje COD te spelen (als het slecht weer is)
Deze laptops worden vaak per auto of per trein vervoert, dus zo'n laptop ligt meerdere keren dan dat je hem feitelijk draagt.

Als je zo'n negatief punt had neergezet bij een ultrabook of een netbook, tja dan kon ik me nog iets bij voorstellen, maar dit zijn ware gamelaptops, dus die mogen wel zo zwaar zijn.
Er staan wel een aantal spelfoutjes in deze review. Verder is het misschien ook handig om de framerates bij de gespeelde spellen te vermelden, zodat deze bijvoorbeeld vergeleken kunnen worden met andere laptops of systemen.
Excuses voor de spelfouten. Ik zal ze er vandag nog ff uit halen.
Ook zal ik de frame rater erbij zetten.

Ik gebruik deze laptop voor school en draag hem in de bus en op de motor.
Ik zal het aanpassen.
1400 euro... auwie
1700 euro was mijn setup
aangepast !
zo goed als alle spel fouten eruit gehaald.

ook de frame rate's zijn toegevoegd.
ik heb ook deze laptop en het is echt een uitstekend systeem.
tot nu toe geen problemen mee gehad.
ik gebruik ook mijn laptop voor school en is echt een laptop om van te genieten.
alleen heeft de mijn 2100 euro gekost
PS, iedereen met een BTO die temperatuur problemen heeft, probeer de toetscombinatie FN-1
(FN is blauw linksonderin je toetsenbord, en dan gewoon 1 linksboven in je toetsenbord, teglijkertijd)

probeer ook FN-5..dit schakelt de subwoofer van je laptop in, dit maakt een wereld van verschil..

succses! :)