Zalman Fan Mate 2 Review

Bliz 21 oktober 2007, 4.538 views

Zalman Fan Mate 2

Pluspunten

• Goedkoop
  • werkt goed
  • simpel te modden voor PWM fans

Minpunten

• Lelijk
  • Kabels zijn moeilijk bij te knippen voor als je een andere maat wil.

Features Score: 3
Kwaliteit Score: 4
De reden van aanschaf:
Ik heb zo'n hele wazige OEM pc die elke keer als ik een zwaar spel speelde de koeler @ 100% zet. Dus ik even kijken door het roostertje wat voor koeler erin zat, en een paar vraagjes op het forum gesteld. Ik had er eerst een zalman inzitten maar die stopte ermee, dus toen kwam er een Arctic Freezer 64 PRO.

Leuk zo'n koeler maar wat als je nou geen PWM hebt, en je moederbord geen instelmogelijkheden heeft? Juist dan pak je er een ventilator maatje bij, en dan doen je er meteen 2 want dan kun je ook meteen je systeemfan instellen.

eerste indruk

Ongeveer een jaar terug kwam de TNT met het pakketje. Hup installeren op je kast en je meteen ergeren aan de lange kabels. Voor sommige ngebruikers zouden ze te kort kunnen zijn maar bij mij waren ze te lang. Ik had het fijner gevonden als het een soort PCI slot systeem was met eventueel een 3.5" mogelijkheid. Maar de installatie ging zonder problemen. Ik moest wel een stukje plastic wegknippen omdat anders de PWM stekker er niet op kon.

Hoe ik er na al die tijd over denk

De ventilatormaatjes zijn nog steeds m'n vriendjes. Ze luisteren altijd goed en sputteren nooit tegen. Ik vind dat m'n maatjes wel verschrikkelijk lelijk zijn :9 .
Maarja voor 2.60 per stuk kun je dit verwachten. Ook zijn ze een beetje groot in verhouding met mijn M-atx kast, maar m'n kast staat toch in een andere kast dus daar merk ik toch vrij weinig van. Ik kan de fans instellen van 7-11 volt. Jammer dat Zalman niet even de 12 volt erbij heeft gestopt.

Heb jij ook een Zalman Fan Mate 2?

Ook ik vind het een geinige review. Hoop dat Bliz nog lang een goeie relatie met zijn matties zal houden, ik ga er ook eentje halen :)
Dat kabels 'te lang' zijn is voor mij eerder een voordeel dan een nadeel. Kabel kunnen nooit te lang zijn. Veelal zijn ze altijd marginaal kort
Ook zijn ze een beetje groot en zwaar
Pff..waar hebben we 't in godsnaam over..dat ding is zo'n 6 cm en weegt nog geen 50 gram, schat ik zo..
Buiten dat gaat deze review nergens over, zoals hierboven al vermeld is..
Het ding weegt 20 hele grammen volgens de Zalman-site (afmeting 70x26x26mm). Dan moet je wel een heel sterke kast hebben wil het niet in elkaar donderen als je het tegen de zijwand aan wil maken ;)
Denk dat mlam lam is...
:P inderdaad, ik pas het stukje tekst een beetje aan want sommige dingen zijn niet rechtvaardig. Wel zou ik graag willen weten als je een reactie stuurt waarom je het allemaal niet goed vind.
Wat loopt men te flippen om niks zeg, hartstikke leuke review die wat luchtig is omdat het onderwerp niet zo zwaar weegt, het is maar een fancontroller. :D
Juist vanwege de lange kabels :) , heb ik ze achter een ongebruikt frontplaatje gemod en alleen het knopje steekt zodoende uit.
Ik heb hem tegen de achterkant van mijn case geplakt, totaal uit het zicht, en makkelijk met de hand bereikbaar.
Kabeltjes zijn binnen netjes weggewerkt.
Case: CM Storm Sniper.

[Reactie gewijzigd door Aragon12 op 3 december 2009 13:54]

LoL dit is de reden waarom ik hier ook geen revieuws post :P,
Sommigen hier op tweakers beginnen direct te mekkeren dat hij niet goed is en van die ditjes en datjes lol :D .
Ik bedoel dit is ZIJN ervaring en een gebruikers review hoeft voor mij echt geen volwaardige journalistische verhaaldoening te zijn ^^
Waar slaat deze review eigenlijk op?
Dit is gewoon weer zoiets nutteloos waar wij dus niks mee kunnen.
Lees eerst is in de FAQ hoe je een review moet maken.