MS-Tech MC-10-ITX Review

• Compact afmeting
  • Afstandbediening
  • Solide kast
  • Mooie frontpaneel

Minpunten

• Bay voor optisch drive misgeplaatst
  • Felle indicate leds (te modbaar)

Kwaliteit voeding Score: 4

In amper tijd had ik snel itx systeem gebouwd voor vader die op de punt stond emigeren voor 1 jaar in Suriname. Ik had mijn oude kast X-case Black Cube meegegeven vanwege draagbaar vervoeren in vliegtuig. Week zat ik zonder kast. Ik heb MS-Tech MC-10-ITX aanschaffen vanwege de prijs en remote.

Ontvangst

De kast wordt geleverd in een mooie doos. Daarin zitten naast de kast zelf een garantiekaartje, een moederbordspeakertje, een zakje schroefjes een voedingskabel, een set voetjes met chroom stickers omheen, een docking voet, een goeduitziend afstandsbediening en een rack voor dragen van optical drive.

Bouwkwaliteit

Waar ik vooral verbaasd ben met in achterhoofd goedkope prijs, is dat MS-Tech deze kast heel stevig levert. Het voelt solid aan met gewicht van 2.7 kg (psu inbegrepen). Geen kromme frames en goed afgewerkt zijpanelen voelen lekker stevig aan. Zelfs het voorpaneel voelt stevig aan. De afscherming van de bay gaat zelfs met de moeite los.

Inbouwmogelijkheden

De hoogte van de kast is maar liefst 6.6 cm hoog! Mijn Zotac IONITX-D-E heeft forse koelblok met 4x4 cm dunne fan daarnaast voorziet van twee staande bussen voor intern geheugens. Die past er makkelijk in MAAR optische drive slimline kan er dan niet bij (zie de foto). Dat wordt dus modden.
Qua indelen heeft MS-Tech wel apart ideeén, zo kan je of 2.5 of 3.5 schijf inbouwen door 1 frame te verplaatsen (zie de foto)

Koeling

De behuizing wordt geleverd met strategisch roosters. Ze hebben in elke kanten voorzien van de roosters. Dat maakt voor sommige makkelijk om te fans te plaatsen of modden.

Vormgeving

Hij is lekker strak vormgegeven zonder al te veel gekke dingen. De power- en resetknop zitten aan de rechts van het frontpaneel. De gebruikelijke 2x usb- en 2x geluidspoorten zitten er links. In rechtsmidden staat er IR en power/hdd leds. Ik stoor me beetje aan deze leds, ze zijn te groot naar mijn mening en staat ook langzaam te kniperen aan (blauwe led) als htpc uit staat. Bij aanzetten van HTPC gaat blauwe led uit en rode led gaat dan aanknipperen.

Installatiegemak

Hier kan ik alleen kort schrijven. Qua de ruimte is niet veel te doen, je kan makkelijk bord vastschroeven, hdd-frames zijn los te schroeven om hdds makkelijk vastzetten. De rack voor optisch drive heb ik niet gebruik, maar ik heb idee dat dit enige is om moeilijk te plaatsen/schroeven.

Modbaarheid

De kast geeft niet veel ruimte weg, maar er is wel ruimte onder hdd rack. Ik ga daar binnenkort proberen een slimline inmodden.

Accesorices

De bijgeleverd afstandbediening ziet er prima uit (niet de moeders mooist), geen rare fratsen zitten er op. Leuke detail, je kan namelijk HTPC aanzetten met remote. Uitzetten weet ik niet want ik draai m onder XBMClive, misschien onder windows wel.
Remote is ook geschikt voor XBMClive.
IR is prima te benaderen uit alle hoeken, zolamg er niets voor staat.

Geluiden

Geen idee, ivm mijn doofheid kan ik niets vertellen over geluiden.

Al met al krijg je een goede kast voor deze prijs.

Heb jij ook een MS-Tech MC-10-ITX?

Op de derde foto is te zien dat er niet veel ruimte over is tussen de cpu fan en het bovenpaneel, maar hoe weinig?

Zou een normale intel stock cooler (zoals bij s1155 cpu's) bijvoorbeeld net wel of net niet passen?
Koop anders deze Scythe Kozuti cooler, is niet heel duur, kan een 65W TDP CPU koelen, en zou je volgens onderstaande meting ongeveer 1cm ruimte geven: pricewatch: Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile

Daarbij krijgt deze cooler een goede review op SPCR: http://www.silentpcreview.com/article1209-page6.html
Ik zou het niet weten hoe dik stock cooler van 1155, maar ik heb het voor je gemeten.
van de onderkant van moederbord tot binnenkant bovenpaneel meet ik 56 mm
(bodem en pennen dat mobo omhoog houden tellen niet mee)

hopelijk geeft die goede beeld voor je setup.
Is het wel mogelijk om een ODD in te bouwen? Waar ga je in de knoop raken? Bij de geheugenmodules, of bij de processorkoeling? Hoe groot is de afstand van de ODD-front naar bijvoorbeeld de koeler?
Ja ik heb ze ingebouwd, de heatsink van reepjes zijn eraf tevens heb ik andere plattere koelblok opgezet.

Mijn mediaspeler is nu in de bruikleen bij andere. Ik weet de afstand helaas niet maar je kan misschien nog gissen met mijn foto's door 2.5 hdd meten zoiets. Deze week update ik het hier met afmeting.
Ok top.. wacht ik daar even op d:)b
afmeting naar de orgineel koeler van front is 10.3 cm en dvd slimline zweeft 1.5 mm boven de blok.
Ik heb orgineel koeler teruggeplaats, om te kijken waar het mis gaat.

De fan zit dan in de weg. je dient deze paar cm verderop plaatsen.
Er is geen mini moeren/schroeven meeleveren voor slimline dvd, ik had standaard schroeven gewoon ingedraaid (beetje erin, de rest steekt t gewoon uit)
Bij slimline heb je heel andere sata plug, zo'n 6pin sata+power kabel of adapter.

[Reactie gewijzigd door Zandhaas op 14 april 2013 15:38]

Ok.. dank je wel voor het uitzoekwerk. Ik ga het eens overwegen :)