MS-Tech MC-10-ITX Review
Inleiding In amper tijd had ik snel itx systeem gebouwd voor vader die op de punt stond emigeren voor 1 jaar in Suriname. Ik had mijn oude kast X-case Black Cube meegegeven vanwege draagbaar vervoeren in vliegtuig. Week zat ik zonder kast. Ik heb MS-Tech MC-10-ITX aanschaffen vanwege de prijs en remote. Ontvangst De kast wordt geleverd in een mooie doos. Daarin zitten naast de kast zelf een garantiekaartje, een moederbordspeakertje, een zakje schroefjes een voedingskabel, een set voetjes met chroom stickers omheen, een docking voet, een goeduitziend afstandsbediening en een rack voor dragen van optical drive. Bouwkwaliteit Waar ik vooral verbaasd ben met in achterhoofd goedkope prijs, is dat MS-Tech deze kast heel stevig levert. Het voelt...
Pluspunten
Prijs Compact afmeting Afstandbediening Solide kast Mooie frontpaneel
Minpunten
Bay voor optisch drive misgeplaatst Felle indicate leds (te modbaar)
Eindoordeel
In amper tijd had ik snel itx systeem gebouwd voor vader die op de punt stond emigeren voor 1 jaar in Suriname. Ik had mijn oude kast X-case Black Cube meegegeven vanwege draagbaar vervoeren in vliegtuig. Week zat ik zonder kast. Ik heb MS-Tech MC-10-ITX aanschaffen vanwege de prijs en remote.
Ontvangst
De kast wordt geleverd in een mooie doos. Daarin zitten naast de kast zelf een garantiekaartje, een moederbordspeakertje, een zakje schroefjes een voedingskabel, een set voetjes met chroom stickers omheen, een docking voet, een goeduitziend afstandsbediening en een rack voor dragen van optical drive.
Bouwkwaliteit
Waar ik vooral verbaasd ben met in achterhoofd goedkope prijs, is dat MS-Tech deze kast heel stevig levert. Het voelt solid aan met gewicht van 2.7 kg (psu inbegrepen). Geen kromme frames en goed afgewerkt zijpanelen voelen lekker stevig aan. Zelfs het voorpaneel voelt stevig aan. De afscherming van de bay gaat zelfs met de moeite los.
Inbouwmogelijkheden
De hoogte van de kast is maar liefst 6.6 cm hoog! Mijn Zotac IONITX-D-E heeft forse koelblok met 4x4 cm dunne fan daarnaast voorziet van twee staande bussen voor intern geheugens. Die past er makkelijk in MAAR optische drive slimline kan er dan niet bij (zie de foto). Dat wordt dus modden.
Qua indelen heeft MS-Tech wel apart ideeén, zo kan je of 2.5 of 3.5 schijf inbouwen door 1 frame te verplaatsen (zie de foto)
Koeling
De behuizing wordt geleverd met strategisch roosters. Ze hebben in elke kanten voorzien van de roosters. Dat maakt voor sommige makkelijk om te fans te plaatsen of modden.
Vormgeving
Hij is lekker strak vormgegeven zonder al te veel gekke dingen. De power- en resetknop zitten aan de rechts van het frontpaneel. De gebruikelijke 2x usb- en 2x geluidspoorten zitten er links. In rechtsmidden staat er IR en power/hdd leds. Ik stoor me beetje aan deze leds, ze zijn te groot naar mijn mening en staat ook langzaam te kniperen aan (blauwe led) als htpc uit staat. Bij aanzetten van HTPC gaat blauwe led uit en rode led gaat dan aanknipperen.
Installatiegemak
Hier kan ik alleen kort schrijven. Qua de ruimte is niet veel te doen, je kan makkelijk bord vastschroeven, hdd-frames zijn los te schroeven om hdds makkelijk vastzetten. De rack voor optisch drive heb ik niet gebruik, maar ik heb idee dat dit enige is om moeilijk te plaatsen/schroeven.
Modbaarheid
De kast geeft niet veel ruimte weg, maar er is wel ruimte onder hdd rack. Ik ga daar binnenkort proberen een slimline inmodden.
Accesorices
De bijgeleverd afstandbediening ziet er prima uit (niet de moeders mooist), geen rare fratsen zitten er op. Leuke detail, je kan namelijk HTPC aanzetten met remote. Uitzetten weet ik niet want ik draai m onder XBMClive, misschien onder windows wel.
Remote is ook geschikt voor XBMClive.
IR is prima te benaderen uit alle hoeken, zolamg er niets voor staat.
Geluiden
Geen idee, ivm mijn doofheid kan ik niets vertellen over geluiden.
Prijs
Al met al krijg je een goede kast voor deze prijs.
Reacties (8)
Zou een normale intel stock cooler (zoals bij s1155 cpu's) bijvoorbeeld net wel of net niet passen?
Daarbij krijgt deze cooler een goede review op SPCR: http://www.silentpcreview.com/article1209-page6.html
van de onderkant van moederbord tot binnenkant bovenpaneel meet ik 56 mm
(bodem en pennen dat mobo omhoog houden tellen niet mee)
hopelijk geeft die goede beeld voor je setup.
Mijn mediaspeler is nu in de bruikleen bij andere. Ik weet de afstand helaas niet maar je kan misschien nog gissen met mijn foto's door 2.5 hdd meten zoiets. Deze week update ik het hier met afmeting.
Ik heb orgineel koeler teruggeplaats, om te kijken waar het mis gaat.
De fan zit dan in de weg. je dient deze paar cm verderop plaatsen.
Er is geen mini moeren/schroeven meeleveren voor slimline dvd, ik had standaard schroeven gewoon ingedraaid (beetje erin, de rest steekt t gewoon uit)
Bij slimline heb je heel andere sata plug, zo'n 6pin sata+power kabel of adapter.
[Reactie gewijzigd door Zandhaas op 25 juli 2024 07:58]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn