Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 SLI chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A8N-SLI Deluxe Review

wklomp 20 oktober 2007, 1.191 views

Asus A8N-SLI Deluxe

Pluspunten

• Overclock mogelijkheden
  • Aansluitingen
  • Betrouwbaar
  • Snel

Minpunten

• Fan NB
  • Audio aansluiting

Layout Score: 3
Ik heb dit bord 2de hands gekocht. Ben er tot nu toe tevreden mee. Zoals de reviews van anderen al uit wezen is dat de NB cooler nogal wat lawaai veroorzaakt. De vorige eigenaar heeft deze vervangen door een heatsink +- 3cm hoog (kom ik zo op terug).

Positief
Het moederbord is zeer stabiel nog geen problemen ervaren.
Meer dan genoeg overclock mogelijkheden evenals aansluitingen op het moederbord, bijvoorbeeld de 8 SATA aansluitingen en 3 pci aansluitingen 2x firewire etc..

Negatief
De audio zit een beetje vreemd! Die had ik juist aan de andere kant van het bord verwacht en niet bij het backpanel. Terwijl usb en firewire wel weer gunstig geplaatst zijn.

De heatsink is te hoog (3cm), hierdoor past mijn 7900 GTX niet. Dus heb op moment van schrijven maar een nieuw NB fannetje besteld 1,3cm hoog die daardoor wel past.

En mocht je ooit SLI draaien met 2 kaarten die gebruik maken van dubbele sloten (beetje zonde van je euries, je krijgt tenslotte in SLI 8 banen ipv 16) dan ben je direct 6 van de 8 SATA controllers kwijt.

Heb jij ook een Asus A8N-SLI Deluxe?

Reviews door de redactie

Ik had hetzelfde probleem met de NG. Nu heb ik mijn nieuwe 2900 pro in de tweede slot moeten zetten. daardoor gaat een naar rood lampje branden "sli warn led". Doet verder niets
Maar je hebt wel 16 banen tot je beschikking? Of heb je aangegeven dat je SLI draait?
dat rode lampje kun je verhelpen door de stroomtoevoer aan te sluiten.
OP Vista zijn er helaas nog steeds problemen i.c.m. ATI vga-kaarten.
Voor de rest is het een goed bordje en heb ik er al een hele tijd veel plezier van.
gelukkig heb jij wel een cooler. wand passief word de Nforce wel erg warm
Ik heb een bord met dezelfde layout (A8N-SLI) met een Zalman blokje erop, geen enkel probleem. Zalman blokje gewoon voor de helft afgezaagd, en het is 100% stabiel. Verder weet ik niet waar bij jou de audio-uitgangen zitten, maar bij mij gewoon aan de achterkant?

En 'wand' kan echt niet :X