Asus A8N-SLI Deluxe Review
Ik heb dit bord 2de hands gekocht. Ben er tot nu toe tevreden mee. Zoals de reviews van anderen al uit wezen is dat de NB cooler nogal wat lawaai veroorzaakt. De vorige eigenaar heeft deze vervangen door een heatsink +- 3cm hoog (kom ik zo op terug).
Positief
Het moederbord is zeer stabiel nog geen problemen ervaren.
Meer dan genoeg overclock mogelijkheden evenals aansluitingen op het moederbord, bijvoorbeeld de 8 SATA aansluitingen en 3 pci aansluitingen 2x firewire etc..
Negatief
De audio zit een beetje vreemd! Die had ik juist aan de andere kant van het bord verwacht en niet bij het backpanel. Terwijl usb en firewire wel weer gunstig geplaatst zijn.
De heatsink is te hoog (3cm), hierdoor past mijn 7900 GTX niet. Dus heb op moment van schrijven maar een nieuw NB fannetje besteld 1,3cm hoog die daardoor wel past.
En mocht je ooit SLI draaien met 2 kaarten die gebruik maken van dubbele sloten (beetje zonde van je euries, je krijgt tenslotte in SLI 8 banen ipv 16) dan ben je direct 6 van de 8 SATA controllers kwijt.
Pluspunten
Overclock mogelijkheden Aansluitingen Betrouwbaar Snel
Minpunten
Fan NB Audio aansluiting
Eindoordeel
Positief
Het moederbord is zeer stabiel nog geen problemen ervaren.
Meer dan genoeg overclock mogelijkheden evenals aansluitingen op het moederbord, bijvoorbeeld de 8 SATA aansluitingen en 3 pci aansluitingen 2x firewire etc..
Negatief
De audio zit een beetje vreemd! Die had ik juist aan de andere kant van het bord verwacht en niet bij het backpanel. Terwijl usb en firewire wel weer gunstig geplaatst zijn.
De heatsink is te hoog (3cm), hierdoor past mijn 7900 GTX niet. Dus heb op moment van schrijven maar een nieuw NB fannetje besteld 1,3cm hoog die daardoor wel past.
En mocht je ooit SLI draaien met 2 kaarten die gebruik maken van dubbele sloten (beetje zonde van je euries, je krijgt tenslotte in SLI 8 banen ipv 16) dan ben je direct 6 van de 8 SATA controllers kwijt.
Reacties (5)
dat rode lampje kun je verhelpen door de stroomtoevoer aan te sluiten.
Voor de rest is het een goed bordje en heb ik er al een hele tijd veel plezier van.
En 'wand' kan echt niet
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn