QNAP TS-212 Turbo NAS Review

NotnaSNewbie 2 maart 2012, laatste update op 2 maart 2012, 8.160 views

QNAP TS-212 Turbo NAS

Pluspunten

• Eenvoud van installatie
  • Service vanuit Qnap

Minpunten

• Als ik er een moet noemen, de onduidelijke installatie instructie van de firmware, eigenlijk meer mijn probleem

Kwaliteit voeding Score: 5
Deze NAS in Januari aangeschaft, na aansluiten direct een firmware update uitgevoerd.
Ben geen computer expert, maar weet wel hoe je een computer aan zehttp://tweakimg.net/g/s/smile.gift
De NAS reageerde hierna helemaal niet meer. Contact opgenomen met QNAP via e-mail. Nog dezelfde dag een mail ontvangen van "Tifany", via een internet link heeft zij geprobeerd de instellingen voor mij te doen. Helaas kwam ook zij niet verder. Op haar aanraden vanaf begin opnieuw opgestart... Bleek ik zelf verkeerde firmware te hebben opgehaald.

Na installatie van de juiste firmware was de rest van de setup een fluitje van een cent. Moet alleen nog de poorten open zetten voor toegang vanaf internet.

Zoals gezegd ben ik geen computer deskundige, maar wat een service van QNAP. Waar vind je nog dergelijke ondersteuning. Dit was voor mij overtuigend bewijs dat ik de juiste keuze heb gemaakt. QNAP rocks.

• Seagate Baracuda Green ST2000DL003

Heb jij ook een QNAP TS-212 Turbo NAS?

Ik moet zeggen dat ik tot op heden zeer tevreden ben met dezelfde nas, die ik nu overigens al bijna een jaar heb draaien. De installatie van de firmware in het begin was inderdaad niet helemaal duidelijk maar ik kan me herinneren dat de nas zelf aangaf dat het niet de juiste firmware was (had per ongeluk die voor de TS-210, de voorloper gedownload) en dat ik na het uploaden van de juiste geen enkel probleem meer gezien heb :). Documentatie heb ik overigens niet bekeken, alles is wel vanzelfsprekend vind ik.
Ook upgrades zijn super simpel, tot op heden geen problemen of dataverlies mee gehad, hij checkt zelf of er een update is. Van de statusveranderingen ontvang ik netjes mailtjes, heb helaas nog niet deze update meldingen gezien, ben benieuwd of dat misschien kan?

@ NotnaS; kijk eens op http://www.qnap.com/QPKG.asp, hier staan nog een aantal fijne uitbreidingen voor je 212 :)
Hallo, bedankt voor je review! Ik vraag mij af wat de download snelheden zijn via een nzb client via mijn laptop haal ik makkelijk 5MB/s maar ik vraag mij af of de Qnap dit ook haalt of kan halen.