1 review

Specificaties 37" • Full HD • LCD • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 37PFL6606H Review

WignersFriend 1 maart 2012, 1.333 views

Philips 37PFL6606H

Pluspunten

• Nauwelijks reflectie.
  • Grote inkijkhoek.
  • Scherp en mooi beeld.
  • Voldoende mogelijkheden.

Minpunten

• Draaien van tv op de voet beetje wiebelig.
  • Geluid van de tv is redelijk.
  • Dikke usb stick past maar net (zoals corsair flash voyager).

Mijn zoektocht naar een goede lcd-led tv begon bij het doornemen van de reviews en scores van de consumentenbond. Samsung, Sony en Philips stonden daarna op mijn shortlist. Op de shortlist heb ik weer andere reviews losgelaten.

Een van de belangrijkste voorwaarden voor mij was de mate waarin 't scherm reflecteert en niet al te snel kwaliteitsverlies bij een grotere kijkhoek. De goed scorende Samsung tv's vielen daarom af. Ik besloot een keuze te maken tussen Sony KDL-37EX720 en Philips 37PFL6606H. Mijn enige zorgpuntje over de Philips was eigenlijk het matige testoordeel op bewegende tekst. De Sony had een mindere score op reflectie (7,3 vs 9,1). Uiteindelijk koos ik voor de Philips omdat ik niet persé een 3D ready tv (Sony) hoefde te hebben. Ik heb wel wat risico genomen omdat ik de Philips niet heb kunnen zien voor ik 'm kocht...

De Philips 37PFL6606H staat hier enkele weken en doet het prima. Ik ben superblij met het matte scherm in mijn lichte woonkamer. De reflectie is echt nihil _/-\o_ . Ik ben niet echt ervaringsdeskundige op het gebied van HD beeld, maar het beeld vind ik mooi, scherp, geen ghosting, bewegende tekst (bv ticker tape) wordt prima afgebeeld, inkijkhoek is rond 45 graden nog redelijk (ietsje donkerder).

Voor het geluid heb ik de tv niet gekocht, maar het is net te doen. Toch heb ik tulpstekkertjes op de UPC media box en 't aux kanaal op mijn versterker aangesloten, en dat geluid is een stuk beter.

De tv staat stabiel en mooi op een donker glazen voet, die gemakkelijk met een paar schroeven te monteren is. De tv is draaibaar op deze voet tot ongeveer 20 à 30 graden, maar dit werkt wat wiebelig (niet robuust).

De afstandbediening is ovaal van vorm en eenvoudig, in sommige reviews staat dat dit irritant kan zijn, maar ik heb er geen last van. Er zit een aan / uit knop aan de onderkant van de tv.

Er is best een hoop mogelijk op deze tv, maar ik heb nog niet alles gebruikt (geheugenkaart, usb, foto's kijken, gamen via LAN of wifi (dongel nodig), programma's opslaan op externe harde schijf). Een optie die prima werkte was de software update voor de tv via een usb stick.

Heb jij ook een Philips 37PFL6606H?

Goede review:) Ik ben benieuwd of je al hebt geprobeerd te tv te gebruiken voor 1080p/24hz afspelen? Wat zijn je ervaringen met de tv m.b.t. judder? En als tweede: je hebt het over een testoordeel van het toestel. Waar heb je dat testoordeel gevonden (link)?
Dank. Ik ga binnenkort een blu-ray speler aanschaffen. Dan kom ik op je 1e vraag terug.

Ik heb tot dusver weinig judder opgemerkt. Een heel enkele keer nauwelijks merkbaar bij bv een UPC HD film on demand.

Testresultaat consumentenbond (uitgebreid alleen voor leden):

Testresultaat hardware.info (wel andere beeldschermmaat)
Ik sluit me aan bij de genoemde punten in deze review; Het beeld vind ik mooi en het geluid is te doen.
Smart-TV is echter geheel onder mijn verwachtingen; De TV is naar mijn mening traag.
Allereerst kost zappen van zender naar zender meer dan een seconde. Dat lijkt misschien kort, maar ik ben gewend dat dit direct gebeurd. Daarnaast vind ik het hinderlijk dat de TV altijd opstart met het Philips-logo.
Smart-TV werkt via zogenaamde App's. Het schakelen van de ene naar de andere app duurt vaak enkele seconden.
Mijn grootste teleurstelling zit hem in het ontbreken van welke player dan ook. Wat heb ik aan internet op een TV als deze ( buiten de apps ) geen bewegende beelden kan afspelen met bijvoorbeeld Silverlight of Flashplayer. Misschien had ik me beter moeten informeren, maar ik vind het onbegrijpelijk.

[Reactie gewijzigd door EdwinM op 6 augustus 2012 20:04]