Corsair Force GT 90GB Review

WietKop 1 maart 2012, 692 views

Corsair Force GT 90GB

Pluspunten

• Algemene performance boost
  • Programma's openen zeer snel
  • Levels in games laden zeer vlot

Minpunten

• Schrijftijden ondermaats

Dit was mijn eerste SSD schijf, in mijn huidig systeem zat toen een ST31000524AS van Seagate die na een maand trouwens defect was

Als CPU heb ik een AMD x4 955 dual core en dat werkte al redelijk vlot, maar na toevoeging SSD ging het open van programma's, documenten enz.. enorm snel. Logisch ook want de lees-tijden zijn véél sneller dan een tradiditionele 7200 RPM HDD.

Schrijf-tijden zijn spijtig genoeg negatief voor een SSD, van de beloofde 550MB/s zoals op de verpakking staat was in werkelijkheid maar 110MB/s, en dit op een nieuw aangeschaf moederbord met Sata-600 aansluitingen :(
Gezien de schrijf-tijden zo magertjes zijn gaat het installeren van programma's snel, maar niet zo snel zoals de lees-tijden. Het valt heus wel mee hoor maar toch had ik liever de beloofde snelheden gezien.

In mijn pc zitten er 2 ST31000528AS 1TB Sata600 schijven in software RAID-0 en hierop schrijf ik aan +-110MB/s, evenveel zoals op de SSD dus....

Maar je installeert natuurlijk niet constant dus simpele handelingen zoals browser, iTunes, openen van apps algemeen gaat zeer vlot. Ook games draaien super-dupah snel, laadtijden van levels zijn echt verbazingwekkend snel ipv op een HDD of console, textures etc laden enorm snel op SSD's

Moraal van het verhaal?
Deze SSD geeft zoals te verwachten snelle leestijden, wat een enorm positieve werking heeft op je pc maar de schrijftijden zijn volgens mij ondermaats

Heb jij ook een Corsair Force GT 90GB?

Gefeliciteerd met je aankoop, maar het was handiger geweest om je te verdiepen in de SSD wereld. Ik heb ook een SSD (van intel) en deze is gekocht, naar meningen ervaringen hier op tweakers.net