Cisco 8485DVB HD DVR Review
Paar weken in bezit. Opnamekwaliteit goed. De menustructuur is verwarrend. Veel te veel informatie wat over het scherm flitst. Start altijd met Films die je kunt bekijken. Als je naar Recorder wil in het menu mag je hele menu doorzappen. Er is een shortcut voorhanden om direct naar de opnames te gaan. Het is niet mogelijk om markeringen aan te brengen in een opname zodat je daar later snel naar toe kan zappen. Wel kun je mbv de cijfers doorskippen. Wissen van opnames gaat 1 voor 1. Geen selectie van meerder programma's mogelijk om die gezamenlijk te wissen. Doorspoelen tijdens pauzes gaat traag. In vergelijk met onze oude Panasonic HD recorder (analoog) is dit een flinke stap terug! Beeldkwalieit is beter omdat het HD is.
Pluspunten
HD kwaliteit opname. Goedkoop geleverd via aanbod van kabelexploitant.
Minpunten
Onduidelijke menustructuur (overload aan informatie) Bewerken opnames is niet mogelijk Selecteren meerdere opnames om bijv. te wissen onmogelijk In vergelijk met oude opnameapparaten en hun mogelijkheden, wel stap terug.
Eindoordeel
Reacties (6)
Ruis zie ik niet, wel blijft het jammer dat ze bij Ziggo 1080i hetzelfde vinden als 1080p, wat volgens mij toch echt niet zo is.
Menu structuur is best OK (ook niet mijn favoriet, maar voor de functionaliteit die deze PVR biedt hebben ze het best OK gedaan (zodat ook minder technische mensen het snappen).
De shortcut voor de Recoder zit op je AB dat is gewoon een knopje dat je direct naar je opnames brengt (dus het zelfde als je dat via het menu doet).
Markeringen kun je idd niet zelf aanbrengen, maar wel kun je de numerieke toetsen gebruiken om naar het "percentage" van de opname te skippen.
Wat nog veel irritanter is zijn de opnames die hij soms niet afspeelt, enige remedie is dan door middel van percentage truck te skippen, dan naar de volgende opname te gaan en dan weer terug, vervolgens te kiezen "Verder gaan..." en dit soms meerdere keren, voordat er beeld is.
dus mijn excuses, het was niet richting jou gericht..
verder zou ik op www.ziggo.nl eens zoeken naar interactieve handleiding. daar vind je een extreem uitgebreide handleiding over deze mediabox
Ergens bij de instellingen kum je ook de skipinterval instellen. Die staat nu op 30 sec maar die is dus te wijzigen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn