EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked Review

S7YX 28 februari 2012, laatste update op 28 februari 2012, 1.656 views

EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked

Pluspunten

• Er zit standaard een overclock programma bij, drivers makkelijk te installeren, hoge FPS bij zware games.

Minpunten

• de kaart is duidelijk hoorbaar als hij idle staat, bij het spelen van zware games o.a bf3 wordt de fan aannemelijk hoorbaar. Een simpele oplossing is het gebruik van een headset.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Hallo,

Dit is mijn eerste review.

Ik heb deze kaart ongeveer 2 maanden geleden aangeschaft.
ik had daarvoor een nieuwe pc gehaald (bij dynabyte dan wel) en de grafische kaart moest nodig geupdate worden.

Even alles op een rijtje:

De specs van de GTX570 HD SC:

HDCP Y
CUDA cores 480
3D Vision Y

Wat krijg je erbij?

- Een cd met de installatie voor drivers, overclocking programma.
- DVI kabel
- 2x 6 pins PCI-E kabel
- Boekjes

hij zit in het volgende systeem:

Intel P67 moederbord
Intel Core I7-2600 3,4ghz
8gb DDR3 ram
Cooler Master Silent Pro M 700WATT

met een iiyama ProLite 2409HDS.

Het inbouwen liep nagenoeg vlekkeloos, en het installeren van de drivers was ook niet heel uitdagend behalve dan dat je eerst alle Ati software eraf moet deinstalleren voordat je uberhaupt de kaart erin bouwt.

Battlefield 3 draait hij vlekkeloos al moest ik wel nog 2gb DDR3 ram geheugen er in zetten want met 6GB kreeg hij zo nu en dan last van framedrops, wat op bepaalde momenten erg frustrerend kan zijn. Battlefield 3 draait hij op de allerhoogste settings met 16x Anisotropic en 16x AA op 1920x1080 tussen de 55 en 110 FPS. Het aantal FPS kan nog wel verschillen, zo krijg je hogere FPS bij singleplayer en Co-op.

Hoewel er standaard een overclocking programma bij zit heb ik het zelf nog niet uitgeprobeerd omdat hij na mijn mening prima loopt en ik heb nog geen spel gezien waarbij ik echt last had van lage FPS.

Het nadeel van de Evga GeForce GTX570 HD SC is dat de fan erg veel geluid produceert, niet overmatig veel maar het is duidelijk hoorbaar vooral bij het spelen van grafisch zware spellen waaronder dus BF3 een simpele oplossing is gebruik te maken van een headset.

• iiyama ProLite E2409HDS
  • Acer Aspire M3970
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked?

heb de kaart ook, maar van de fan heb ik niet zo last. Komt omdat mijn pc al redelijk veel fans heb, dus daar valt het niet op.
Ik vin de fan ook erg meevallen eigenlijk... en ik heb alleen een 1 huge fan er in zitten en daar komt ie bij lange na niet overheen en die is al redelijk stil na mijn mening..

bij mij zat er geen DVI kabel bij maar een verloop stukje van dvi naar vga