Terratec H5 Review

tvrman BJNewbie 27 februari 2012, 1.594 views

Terratec H5

Pluspunten

• het is klein

Minpunten

• het werkt niet: het is GEEN Plug& Play.

Features Score: 1
Driverkwaliteit Score: 1
De Terratec H5 is typisch NON Plug&Play. Als computer gebruiker wil je gewoon aansluiten, installeren, Voltooien en daarna openen van programma.
NIETS van dat alles.

De installatie duurt redelijk lang. Het zoeken naar zender via modus DVB-C duurt erg lang. Dan blijken, ondanks de COAX-kabel een paar zenders er niet te zijn (RTL4 en RTL5).
Normaal opstarten programma duurt erg lang (ik heb I-3 Core met 6Gb), langer dan alle andere programma's die ik draai. Overschakelen naar ander kanaal, dan loopt het programma vast of is ZEER traag.

Tevens is tijdens de installatie, als je toestemming moet geven om contact te zoeken met site van Terratec, blijkbaar je functie van WIndows Taakbeheer aangetast. Deze gebruik ik regelmatig om te kijken wat iets verbruikt of hoeveel processen bezig zijn, maar krijg nu de melding dat 'Windows Taakbeheer werkt niet meer"....

Wel zit er een afstandsbediening bij, maar zonder infrarood ontvanger, gaat dat niet lukken.

Dit apparaat is zijn geld totaal niet waard.
Installatie is iets voor IT-specialisten, maar niet voor gewone computer-gebruikers.
Gebruikersgemak met TV-kijken is er niet.
Samenwerking tussen Windows Media Center en Terratec bestaat ook niet.

Kortom: gewoon een 19"LED-TV kopen: dat is wel Plug& Play.

Heb jij ook een Terratec H5?

Fysiek en functioneel lijkt dit apparaat erg veel op de Cinergy HTC Stick HD, ook van Terratec tegenwoordig. Deze heeft ook een afstandsbediening, en de ontvanger zit in de stick zelf, het werkt wel maar is niet ideaal.

De bijgeleverde Terratec Home Cinema software is inderdaad dramatisch en blinkt vooral uit in traagheid. Het zoeken van de analoge zenders is inderdaad kritisch en als zenders te dicht bijelkaar zitten wordt er wel eens een gemist. Bovendien ziet de software in sommige gevallen zenders (bv. als de provider de naam niet goed heeft gezet) als hetzelfde kanaal en zet die dan als één kanaal met twee frequenties in het overzicht.

Ik heb zelf dan de Cinergy variant gehad. De beeldkwaliteit van analoog vond ik ernstig tegenvallen, flets en diagonale interferentiestrepen. DVB-T en DVB-C heb ik tot op zekere hoogte kunnen testen, maar meer met regelmaat dan uitzondering was de software niet in staat om op zenders af te kunnen stemmen. De bijgeleverde software maakt je in zo'n geval niet veel wijzer, met behulp van Mediaportal was te zijn dat er wel werd afgestemd maar dat dit niet wou lukken. Hardware probleem?

In elk geval was ik het na twee stikkies zat en heb ik mijn geld terug gevraagd.

Overigens is de stick gewoon plug & play in de zin van USB. Ik heb het niet uitgebreid getest, maar de BDA driver werkt volgens mij gewoon samen met Windows Media Center.
Mijn ervaring is BDA driver installeren, USB inpluggen, Software intalleren, instellingen goed zetten, zenders zoeken en gaan met die banaan. Ik heb wel een snelle computer, maar op mijn laptop werkt het ook.