Nokia Lumia 710 Zwart Review

Kars 27 februari 2012, laatste update op 27 februari 2012, 2.606 views

Nokia Lumia 710 Zwart

Pluspunten

• Scherm
  • Geluid oordopjes
  • Houvast
  • Snelheid
  • Besturing

Minpunten

• Accu
  • Camera
  • App optimalisatie

Hashtag's Quick Review

Hee, heb je een nieuwe telefoon?
Jep, een Nokia Lumia 710.

Een Nokia? Waarom dat dan?
Nou, ten eerste omdat deze WP7.5 draait en ten tweede is 'ie ook nog eens leuk geprijsd :)

Oh jee, Windows Phone... Dat is toch dat rare OS?
Helemaal niet, dit OS werkt zelfs uitstekend! Toestel draait lekker soepel en het OS ziet er fris en gelikt uit.
En ik zeg 't je, het werkt echt!

Jaja, nou laat maar eens zien dan.
Kijk, een mooi helder scherm waarbij zwart ook nog eens echt zwart is. Aanraakgevoeligheid is goed, alleen de hardwarebuttons voelen een beetje 'zwaar'.

Ik zie een camera, is 't wat?
Mwah. 5MP en een led-flitser doen hun werk redelijk. Maar het beste resultaat krijg je als je met voldoende licht (buiten) een plaatje schiet.

En het OS, hoe werkt dat?
Kijk, plaatje omhoog schuiven en je bent in het 'tile'-scherm. Deze tiles zijn snelkoppelingen naar applicaties of overzichten. Bepaalde tiles kunnen live veranderen en geven status updates of veranderingen van de app aan.
Als we naar links schuiven dan krijgen we een mooi overzicht van alle applicaties welke zijn geļnstalleerd.

Al een beetje leuke apps te krijgen dan?
Ja hoor, voldoende in de market en er komt steeds meer bij. En daarbij levert Nokia hun eigen apps;
- Drive (navigatie app)
- Music (streaming muziek app)

Hm, ziet er aardig uit. Nog meer leuke dingen?
Nou, de standaard earphones klinken best wel goed. Daarnaast ligt het toestel goed in de hand en is deze niet glad. Trouwens, de achter-cover kun je verwisselen voor een ander kleurtje :)

Nou nou, allemaal goed nieuws. Nog minder goed nieuws?
Ja, de accu is erg snel leeg. Bij normaal gebruik (af en toe bellen, mailtjes checken en beantwoorden, muziekje luisteren) is deze met een dag leeg. En dat is een stuk sneller dan bij mijn HTC Desire Z en iPhone 3G het geval was.
Daarnaast zijn nog niet alle apps geoptimaliseerd voor WP7.5.
Maar voor een leuk bedrag heb je een erg leuk toestel.

Dus ik moet m'n Samsung Galaxy SII of iPhone er maar op inruilen?
Dat zou ik niet doen. Het is ook geen vergelijk. Nogmaals, door z'n prijs en specificaties is het een mid-end toestel. Maar voor een mid-end toestel, vind ik 'm erg goed!

Heb jij ook een Nokia Lumia 710 Zwart?

Zeg eens wat over die accu, hoelang doe je ermee en hoe gebruik je hem dan?
Ik weet niet of er iets mis is met je oren, maar die standaard earphones zijn gewoon ronduit slecht :9 Zelfs me vrouw moet er niets van hebben, en die heeft totaal geen eisen hieraan..

Voor de rest als je een review schrijft, mag het wel wat uitgebreider naar mijn mening.
Ik vind zelf ook dat de hardware knoppen wel wat "soepeler" hadden gemogen :)
Maar verder is dit een hele fijne telefoon, voor een mooie prijs!

[Reactie gewijzigd door Mother_Goozz op 26 februari 2012 20:32]

Nou, ik zal wel een uitzondering hebben, want ik stel wel hoge eisen aan het geluid.
Had hiervoor Sennheiser earphones en deze komen aardig in de buurt.
Daarom was ik ook erg verbaasd en positief verrast ;)
Desire S kost toch net zoveel en heeft een langzamere processor?
Ho eens, ik was nog niet zover ;)
Jullie zijn zo zielig, en die domme taal goed genoeg richting Parnassia.
Accuduur is inderdaad laag, zelfs voor een smartphone.
Ik vind niet dat je deze phone mag vergelijken met een iPhone of Galaxy SII, dat is echt een andere prijsklasse :) Maar dat is wat je zei, maar voor diegene die hem willen kopen, moeten hem dus vergelijken met andere lowbudget smartphones.

[Reactie gewijzigd door stx op 27 februari 2012 11:32]

De laagste prijs in de prijswatch voor deze telefoon is ¤ 269. Daarme is het m.i. geen budgetsmartpone, maar een mid-range toestel.

Ik heb deze telefoon een keer in m'n handen gehad, qua specificaties is hij natuurlijk minder dan een Galaxy SII, maar qua werking, soepelheid, etc. vind ik hem wel in de buurt komen.
Zou je misschien wat foto's met je foon kunnen maken en hier posten?