ASRock AD2700B-ITX Review

KingBob 25 februari 2012, laatste update op 25 februari 2012, 1.759 views

ASRock AD2700B-ITX

Pluspunten

• klein
  • geen ventilator
  • 2x sata 300

Minpunten

• geen HDMI,
  • geen DVI
  • geen 64 bit support en deze gaat er ook niet komen

Layout Score: 2
Toen ik dit moederbord binnen kreeg ben ik gelijk begonnen met inbouwen. Ik wilde gelijk windows home server 2011 installeren, maar kwam tot de conclusie dat dit niet mogelijk is. Intel ondersteunt geen 64 bit mogelijkheden voor dit moederbord en dat gaat er ook niet komen. Ik heb het even geprobeerd met Windows 7 32 bit, maar de prestaties vallen tegen. Om even een voorbeeld te geven: een HD film op 1080p schokt en daarom niet fijn om naar te kijken. Ook komt het opbouwen van het beeld in windows traag en schokkerig over. Verder heeft het moederbord alleen ondersteuning voor Windows 7. Ik heb windows 2008 server geprobeerd, maar daar kreeg ik de videokaart driver niet aan de praat. Het moederbord ga ik terugsturen, want het voldoet niet aan de eisen.

Dit heb ik gevonden over de processoren:
OK I just got word back on this; I am sorry for the confusion as there will not be any support for Windows 7 64bit on this board. All the 64bit drivers that are on our site for these boards are being pulled. So while the Intel® Atom™ D2700 does have em64t because of the limitation of the board they are not going to offer support for Windows 7 64bit for it.

Christian Wood
Intel Enthusiast Team

Heb jij ook een ASRock AD2700B-ITX?

Op zich een korte review, maar ik ben blij dat je ondervonden hebt dat het geen 64bit doet. Ik gebruik zelf een ION330 (Atom) maar wil graag naar een boardje wat wat rapper is , 4 Sata / USB3.0 en passief is.
Dit boardje zal het dus nooit worden dan
Ik wilde het kort houden, maar toch mijn bevinding meedelen. Ik heb de afgelopen twee dagen met het moederbordje zitten prutsen, maar heb er niet gewenste resultaat mee kunnen behalen. Het spijt mij ten zeerste dat Intel een 64 bit processor op de markt brengt en vervolgens geen 64 bit ondersteuning voor gaat geven. Ik was min of meer verblind door wat er op de Asrock site stond, want daar vermelden ze dat Intel tot nu toe nog geen 64 bit ondersteuning heeft. Dit kan beteken dat het er wel komt, maar bij meer onderzoek ben ik het bovenstaande bericht tegen gekomen. Dit is voor mij voldoende reden om het bordje niet in bezit te houden.
gelijk heb je , als het verkocht wordt met 64 bit en het functioneert niet , gewoon terugsturen
Ja, gisteren RMA aangevraagd. Het is gewoon jammer, want als het moederbord 64 bit ondersteuning had, dan heeft meer mogelijkheden. Windows 7 32 bit is niet van deze tijd en ik vind dat men niet een compleet product mag verkopen.
Vreemd idd. Op de site van de fabrikant staat onder de kop

Graphical UEFI – The Revolutionary BIOS Interface
3. Supports 3TB bootable HDD - UEFI breaks the limitations of 2TB bootable HDD on traditional BIOS. With UEFI, you can enjoy 3TB bootable HDD size.*
*Windows® Vista™ 64bit or Windows® 7 64bit OS is required.

Je zal er maar een 3TB schijf bij hebben gekocht. Gaat mooi nie werken nie.

[Reactie gewijzigd door Kalief op 26 februari 2012 07:26]

Ja, mooi hehe! Anno 2012 en men besluit geen 64 bit te ondersteunen. Ik weet dat er een programmaatje bij zit: ASRock 3TB+ Unlocker Utility ver:1.0 Welke je moet installeren en je de mogelijkheid zou moeten geven tot 3TB HDD's. Deze werkt onder win7 32 bit, maar volgens mij is het ook een bios kwestie.

Overigens ben ik met Fedora 16 aan het prutsen geslagen, maar het blijft een lastig moederbord gezien het feit dat er geen driver ondersteuning is.
wel onder linux 3TB :+