Amazon Kindle 4 Wit Review

GabberKooij 25 februari 2012, 2.310 views

Amazon Kindle 4 Wit

Pluspunten

• Stabiel, ik heb nog geen problemen gehad met boeken die niet gelezen konden worden of in fouten resulteerden.
  • Zeer eenvoudig in gebruik, het kopen van boeken dmv de webwinkel kan weinig eenvoudiger en tussen kopen en daadwerkelijk lezen zitten een paar seconden.

Minpunten

• Eigenlijk alleen engelstalige boeken beschikbaar, oplosbaar met Calibre.
  • Door het gemak van de amazon webwinkel ga je meer boeken kopen ;-)

Veelzijdigheid Score: 4
Ik gebruik nu sinds december 2011 deze ereader en ik zou niet meer zonder willen.
Voor de Nederlandstalige boeken gebruik ik Calibre, zo heb ik een deel van mijn boekenkast vervangen door een digitale versie. (de boeken zijn naar het oud papier gegaan)

Leest erg prettig, bladeren kan zowel links als rechtshandig.

Wanneer je een boek in de amazon winkel koopt kan je aangeven dat het bezorgd moet worden op je kindle. Wanneer je je kindle dan aanzet en contact maakt door middel van de ingebouwde WI-FI dan wordt het nieuwe boek meteen gedownload.

Boeken kan je in collecties plaatsen en dat is meteen het enige moment dat een touch screen handiger zou zijn. Het werkt prima met de 5 knoppen cursor, maar letter voor letter kiezen gaat nou eenmaal net wat langzamer.

Ik heb er een lighted cover bij gekocht en een extra lichtje kan al gauw handig zijn. Lekker in het zonnetje een boek lezen gaat wel heel erg goed. Daar kan geen TFT scherm tegenop.

De nederlandse e boeken moeten nog een beetje op gang komen. Ook bij BOL.com vind ik het aanbod beperkt en het is lastig dat je dan eerst de DRM er af moet halen voordat je hem via Calibre op je kindle kan zetten. Maar op zicht is dat niet zo heel ingewikkeld.

Ik heb een afsrpeek met mijn kinderen gemaakt dat ze een e reader krijgen als ze zelf eerst 50 euro bij elkaar sparen. De oudste had dat al vrij gauw voor elkaar en ik heb toen een kindle als gift gekocht en die later aan zijn eigen amazon account gekoppeld (daar is niet perse een credit kaart voor nodig ook al vraagd hij daar wel om)

Al met al hele tevreden gebruikers. De amazon ereaders zijn zeer geschikt voor engelstalige lezers en lezers die weten hoe ze boeken moeten converteren.

Heb jij ook een Amazon Kindle 4 Wit?

Als je ook Nederlandse boeken wilt kunnen lezen op je Kindle, dan kan je Duokan proberen. Dat een is alternatieve firmware met veel betere PDF reader ťn EPUB support. Ik draai nooit meer de Amazon software.

OfficiŽle Engelse site: http://en.duokan.com/
Engels forum: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=150175

PS. Als je nog mooie boeken hebt die je weg wilt doen, dan laat ik me aanraden :)

[Reactie gewijzigd door CurlyMo op 26 februari 2012 10:51]