Patriot Supersonic USB 3.0 32GB Zwart Review

Ursamajor 24 februari 2012, laatste update op 22 maart 2017, 1.950 views

Patriot Supersonic USB 3.0 32GB Zwart

Mooie snelle stevige stick, met een levensduur van 5 jaar...

Pluspunten

• Mooie slanke stick
  • Snelheid

Minpunten

• Geen bevestigingskoordje meegeleverd.
  • Levensduur 5 jaar

De stick voelt dankzij zijn strakke aluminium behuizing zeer degelijk aan. Het losse beschermkapje klikt goed vast, dus die zul je in je broek niet zo snel kwijtraken.
Er is een mogelijkheid om er een koordje aan vast te maken, maar die zit niet standaard bij de stick geleverd.
De behuizing is niet beschrijfbaar.
Middels een rood zwak ledje is de activiteit van de stick zichtbaar. Deze schijnt door de achterkant dat kennelijk van donker kunststof is heen.

De stick is 7,2 cm lang, 1,9 cm breed en 8mm dik. Een mooi formaat al zeg ik het zelf.

Heb met Atto een meting op USB2.0 en 3.0 gedaan. Helaas was de stick (standaard uit de verpakking) FAT32 geformatteerd. Bij NTFS zijn de prestaties een ietsjepietsje lager.

USB2.0:

USB3.0:

Kopieren film van 17GB van de PC naar stick:

Kopieren film van 17GB van de stick naar PC:

Op verzoek een spelfout hersteld en 2 foto's toegevoegd.

- edit 22-3-2017
Helaas is de stick gaar en werkt hij niet meer goed.
De ene keer wordt hij niet herkend en de andere keer wordt door Windows gevraagd om de stick te versleutelen. Uiteraard was ie al versleuteld en stond er data op die nu natuurlijk niet meer toegankelijk is... (geeft niets, had natuurlijk een back-up)
Maar wel jammer, want het was een mooie snelle stick.
Wellicht dat hij het niet zo fijn vond in m'n broekzak.

Heb jij ook een Patriot Supersonic USB 3.0 32GB Zwart?

Tnx!
Plaatje staat ook bij het artikel zelf ;) maar heb er toch even snel 2 gemaakt.

Vergelijkingen met andere sticks zijn mijns inziens hier niet zo interessant, of je moet er een willen die met 4mb/s schrijft.
Deze review heb ik meer geschreven om wat cijfers te laten zien. Mensen die opzoek zijn naar een goede snelle betaalbare stick zullen denk ik ook wel in de pricewatch filteren om zo hun keuze wat makkelijker te maken.
Een review met verschillende sticks en testen of ie wel stevig en shock proof is, laat ik wel aan tweakers.net over. Die krijgen die dingen vast gratis ;)

Maar alle beetjes helpen om deze review zo goed mogelijk te maken.
Mijn queeste naar een nieuwe USB stick is meerdere malen veranderd, vaak door toedoen van deze vlot geschreven review. Daarom heb ik jouw review met vier sterren beoordeeld.

Als ik kijk naar de inhoud van deze review dan kan het nog uitgebreider/vollediger:
  • Verschillende benchmark programma's gebruiken zoals AS SSD, CrystalDiskMark
  • Vergelijking met andere USB sticks
  • Is de schijf voor de test van Total Commander NFTS geformatteerd of FAT?
Dit is puur bedoeld als opbouwende kritiek, ik ben namelijk erg blij met deze review. Mijn dank!

[Reactie gewijzigd door Junketsu op 6 april 2012 13:36]

Dank voor de 4 sterren.
De stick is ntfs geformatteerd ivm de bestandsgrootte.

Maar betreft het zoveelste verzoek om meer benchmarks en vergelijkingen...
Het is een stick van 40 euro. Niet iets om je zorgen om te maken als ie net 1 MB minder snel schrijft.
Vergelijkingen met andere sticks? Hoe dan, ik heb er maar 1 in deze klasse. Het is juist aan de gene die zoekt om zelf de specs en reviews bij elkaar te zoeken om een eigen keuze te maken. En anders moet de redactie van tweakers maar worden aangeschreven met zo'n verzoek.
Ik zeg ook niet dat het fout is wat je hebt gedaan, maar dat het de review in het algemeen zou verbeteren. Dat jij er niet toe in staat bent, omdat je geen Tweakers.net o.i.d. bent, is duidelijk, normaal en helemaal niet gek.

Om een review vijf sterren te geven, denk ik alleen dat een review alomvattend moet zijn. Nouja, meningen verschillen.
Bedankt voor deze review (My vote: 4 sterren).

Zelf twijfel ik nog tussen deze stick en de N005 Pro (64GB) van Adata.

De Adata heeft een schrijfsnelheid van 90 MB/s (+28%) , en een leessnelheid van 180 MB/s (+80%).

Het enige wat mij tegenhoud is het prijsverschil tussen de twee ( 26,95) en dat is mij te gering. Wellicht komt de Patriot Supersonic nog in de aanbieding voor 29,95.... dan koop het direct :)

[Reactie gewijzigd door John Stopman op 15 juni 2012 23:44]